Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u firmy Datix v kamenném obchodě v Brně Kr.Poli jsem zakoupil 31.1.2015 nový mobilní telefon. S první reklamací jsem se obratit na prodejnu 2.2.2015.Uvedl jsem že v MT neúměrně rychle klesá kapacita baterie, jde špatně slyšet ve sluchátku a nejde načíst sim. Načtení proběhlo cca na třetí pokus.Ale hlavním problémem bylo že jsem v galerii MT našel fotku která byla pořízena před koupi MT. To pro mě znamenalo že se nejedná o nový telefon ale o telefon používaný. I když mě prodavač ujišťoval že se jedná o telefon nový. Vše tedy bylo zapsáno do rekl. protokolu ze dne 2.2.2015 Podal jsem tedy řádnou reklamaci k odstoupení od kupní smlouvy...Cituji.:. Způsob vyřízení - žádost o odstoupení od kupní smlouvy zapsaná do ..zakázkového listu.MT byl ale odeslán do servisu kde se závady neprokázaly..ale já nežádal opravu ale odstoupení od smlouvy. Dnes 4.3.2015 jsem tedy musel znovu žádat a podal jsem na prodejně písemnou žádost ke které jsem přiložil kopii fotky která byla pořízena v MT. Myslím, že pokud zákazník zaplatí za novou věc měl by jí také dostat. Přístup prodavače hodnotím kladně, reklamace podána s klidem na obou stranách.Bohužel mínusem je 30ti denní doba na vyřízení reklamace. Nehci nikoho poškodit ale pokud má prodejna kamerový systém, může zjistit kdo a kdy MT používal a náhradu požadovat po něm.
Prosím tedy o radu jestli je možné v této věci se nějakým způsobem bránit pokud by prodávající tuto reklamaci podruhé zamítnul.
Děkuji
Aligator S5500 duo white 3583920589001118
Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny přístroje.
|
Tweet |
Jestliže věc nemá při převzetí odpovídající vlastnosti (tedy např. jde o věc již používanou, ačkoli byla prodávajícím deklarována jako věc nová), má spotřebitel primárně právo na dodání nové věci bez vad, příp. na přiměřenou slevu (opravou takovouto vadu přirozeně odstranit nelze). Právo odstoupit od smlouvy by spotřebiteli vzniklo, pokud by dodání nové věci nebylo možné.
V případě vad, které se projeví v době 6 měsíců od převzetí, se má za to, že na věci byly již při převzetí. Opak musí prokázat prodávající. Pokud se v rámci první reklamace prodávající nezabýval vytýkanou vadou (dodání používané věci), doporučujeme trvat na řádném vyřízení reklamace. Jestliže by prodávající nadále trval na zamítnutí, bylo by na spotřebiteli, aby svůj nárok uplatnil u soudu.
Jelikož se společnost DATIX, s.r.o., rozhodla služby VašeStížnosti.cz nevyužít, bude řešení stížnosti ukončeno.