Společnost


FP PRO, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:449
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61392Výzva k vrácení zaplaceného vstupného na neuskutečněný koncert "GREGORIAN - 20TH ANNIVESERY WORLD TOUR (PARDUBICE) dne 14.3.2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2022, před 2 lety

Jaroslav Choutka

Znění stížnosti

Prostřednictvím portálu "smsticket.cz " jsem zakoupil 5 (pět) vstupenek na koncert skupiny GREGORIAN, který se měl konat dne 14.3.2020 v Enteria arena v Pardubicích. Z obecně známých důvodů (vládní restriktivní opatření z důvodu COVID) byl tento koncert zrušen. Pořadatel informoval, že bude ustanoven náhradní termín po ukončení mimořádných epidemiologických opatření. Ani tento nový termín nebyl ze stejných důvodů realizován a pořadatel informoval prostřednictvím internetu o tom, že "KONCERTY NENÍ MOŽNO ODEHRÁT" a informovali nás kupující v obecné rovině o postupu pro vracení vstupného od 15.2.2022. Současně nás informoval s odvoláním na zákon č. 247/2020, na ochranu pořadatele, že vstupné se bude vracet až po 31.10.2022. Tento den se již přiblížil a já dle pokynů pořadatele, společnosti FP PRO, s.r.o. vznáším požadavek na vrácení platby za vstupenky na koncert, který se neuskutečnil. Jedná se celkem o 5.950,- Kč.


Produkt

neuskutečněný koncert "GREGORIAN - 20TH ANNIVESERY WORLD TOUR (PARDUBICE)" dne 14.3.2020


Požadované řešení

vrácení peněz v plné výši


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2022 15:39, před 2 lety

Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost smsticket s.r.o. je v tomto případě pouze zprostředkovatelem. Doporučujeme spotřebiteli obrátit se přímo na pořadatele akce, kterým je společnost FP PRO s.r.o, což nám potvrdila i společnost smsticket následujícím vyjádřením: "Společnost smsticket s.r.o. vstupné nyní vrátit nemůže, neboť jedná pouze jménem a na účet pořadatele. Pořadatel nás vrácením peněz nepověřil a nepřevedl finanční prostředky potřebné k vracení vstupného."

Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 15500.

V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.1.2023 15:39, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.