Společnost


Moravská plynárenská s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61408Nevrácený přeplatek za zemní plyn za rok 2021

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.10.2022, před 2 lety

Jiřina Kovářová

Znění stížnosti

Moravská plynárenská mi do dnešního dne nevrátila přeplatek z faktury č. *** ve výši 18.581,- Kč. Vystavili mi fakturu 31.10.2021 se splatností 14.11.2021 za vyúčtovací období od 1.4.2021-2.10.2021 a faktura mi došla až v březnu 2022. Zkoušela jsem je kontaktovat několikrát emaily, ale přišla mi vždy stejná odpověď - máme na to 30 dnů. Tak stejně jsem se chtěla s nimi spojit telefonicky, ale hovory nepřijímají, mají obsazeno.


Produkt

Faktura je za odběr zemního plynu - období 1.4.2021-2.10.2021. Jejich č. faktury je *** přeplatek 18.581,- Kč


Požadované řešení

Prosím o vrácení přeplatku co nejdříve, jelikož jsem důchodkyně a zálohy musím platit jinému dodavateli plynu. Při dnešní vysoké inflaci, drahých energiích jen těžko každý měsíc přežívám. Děkuji za pochopení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2022 11:05, před 2 lety

Pokud spotřebiteli nebyl přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Pokud společnost nevyplatí přeplatky v řádném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 10:06, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.