Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 6 |
V prosinci 2021 jsem uzavřela smlouvu na instalaci fotovoltaické elektrárny s firmou Schlieger s.r.o. a zaplatila zálohu 210 515 Kč. Instalace proběhla po osmi měsících 17.srpna 2022. Od té doby firma nemá zájem o dokončení, revizi jsem po náročném vymáhání získala po osmi týdnech a další týden marně čekám, aby mi sdělili, kdy přijedou opravit závady v instalaci, které revizor zjistil. Na střeše mi leží bez užitku všechny mé úspory, firma nereaguje, na telefonu 566 440 008 zvednou sluchátko a položí. Tak zacházejí se zákazníkem, navíc důchodcem
Prosím naléhavě o pomoc.
Milada Sýkorová
Zaplaceno firmě Schlieger s.r.o. 210 515 Kč za fotovoltaiku, ale už 9 týdnů není dokončena a firma nereaguje.
Můj požadavek je, aby firma byla Vámi kontaktována a vysvětlila, proč nedokončuje zakázku.
|
Tweet |
Pokud provedené dílo neodpovídá uzavřené smlouvě o dílo, pak je vadné. Zhotovitel je povinen realizovat předmět díla v souladu s uzavřenou smlouvou, a to řádně a ve sjednané době.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně poté, co vady zjistil nebo zjistit mohl, nejpozději však do dvou let. Není-li možné vady odstranit, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Reklamaci vad díla doporučujeme spotřebiteli uplatnit prokazatelně písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou, či si nechat potvrdit jeho převzetí při osobním předání, pro případ budoucího sporu.
Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 kalendářních dní od jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem nedohodl na delší době. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když zhotovitel o tom vyrozumí spotřebitele. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, způsobu vyřízení, včetně odůvodnění případného zamítavého stanoviska, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.
Pokud zhotovitel nevyřídí reklamaci ve stanovené době, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Zhotovitel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli cenu díla (poskytnutou zálohu).
Nebude-li možné spor mezi spotřebitelem a podnikatelem urovnat smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.