Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 25.2.2015 přišla informační SMS od operátora kdy informovali, že stávající závazek bude za 60 dní končit a že pokud nebudu činit další kroky, bude prodloužen stávající závazek. Jelikož chceme přestoupit k jinému operátorovi volal jsem na zákaznickou link, kde jsem zcela jednoznačně požadoval ukončit stávající závazek ke dni konce závazku a zájem ukončit další tzv. prolongaci. Následně mi bylo sděleleno na pobočce v Plzni že abych mohl zrušit současný tarif je potřeba přijít osobně. Následně se z pobočky volalo na výpovědní linku a bylo mi sděleno že budu platit smluvní pokutu jelikož není možné ukončit prolongaci a že je nutné přijít v jeden jedinný den a to konkrétně 15.3.2015 abych nedostal pokutu. Bohužel od 14.3. odjíždím do zahraničí na výstavu CEBIT. Následně mi bylo sděleleno že pokud vypovím v jiný den, budu platit smluvní pokutu. Požaduji ukončit prolongaci a ukončit ke dni podepsaného závazku, nemám zájem o prodloužení. Výpovědní lhůtu 42 dní nepromeškávám.
Jako spotřebitel se cítím být krácen na svých právech, klamán prodejcem. Dle mého názoru se jedná o klamavou obchodní praktiku, kdy se operátor O2 chce obohatit na můj úkor.
O2 tarif, tel.:724039961
Ukončení služeb k datu stávajícího závazku a zrušení prolongace. Úhrada nutných nákladů na dopravu ve výši 2x 20km tj 200Kč a úhrada nákladů promarněného času zákazníka ve výši 2h tj. 300Kč vč. této stížnosti.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 10 je podnikatel povinen informovat spotřebitele nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu.
Podle § 63 odst. 8 zákona o elektronických komunikacích jsou neplatná smluvní ujednání, která by obsahovala takové podmínky a postupy pro ukončení smlouvy, které jsou odrazující od změny poskytovatele služeb elektronických komunikací. Jestliže by tedy možnost zrušení prodloužení smlouvy na dobu určitou byla podmíněna ukončením v jeden konkrétní den, přičemž při zrušení v jiný den by spotřebitel platil smluvní pokutu, takové ustanovení by zjevně omezovalo možnost změny poskytovatele, a bylo by proto neplatné.
Dobrý den,
smlouvu se závazkem máte platnou do 26. 4. 2015. Je tedy třeba dodržet výpovědní lhůtu 42 dnů, aby nedošlo k vystavení smluvní sankce z důvodu nedodržení podmínek smlouvy. Nejbližší datum je tak 15. 3. 2015. O výpověď samozřejmě můžete požádat i později. V takovém případě je potřeba odstranit automatické prodloužení smlouvy, aby nedošlo k prodloužení a následně ke zrušení, což by samozřejmě vedlo k nechtěnému vystavení smluvní sankce.
1. Na uvedeném telefonním čísle 724039961 jsem zrušil automatické prodloužení smlouvy.
2. Výpověď tak nyní můžete podat kdykoliv dle vašeho přání. Je však potřeba počítat s tím, že po skončení stávajícího závazku dne 26. 4. 2015 dojde k převedení tarifu na bezzávazkovou variantu s příplatkem 150 Kč. Do okamžiku zrušení bude tarif účtování dle platných obchodních podmínek.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
O výpovědní lhůtě a o postupech jak vypovídat smlouvu vím. O lhůtě 42 dní vím rovněž. Vy jste však zneužívali toho, že nijak neumožňujete odstranit automatické prodloužení smlouvy (tzv. prolongaci). Takže se u Vás musí zcela vypovědět i s prodloužením a to lze samozřejmě zase pouze se sankcí. Pak už zase běží automatické prodloužení. NELZE u Vás žádným běžným způsobem odejít, bez toho aby zákazník přišel jindy než v jeden jediný den. Kdy to změníte ? Nebo mám předat poznatky včetně doložení vašeho postupu na ČTÚ ? Každý druhý si dnes nahrává rozhovory...nejen Vy.
Kdybych podobně já jako obchodník jednal v obchodním jednání se zákazníkem spotřebitelem, kontrolní orgány by mne na pokutách zlikvidovali, Vám se nestane nic.
Je mi líto, že je pak potřeba využít této webové stránky jako prostředníka. Veškeré vaše informace chápu jako slabší strana smluvního vztahu (spotřebitel) jako veřejný příslib a následně po návratu z výstavy CEBIT budeme smlouvu k telefonnímu číslu 724039961 vypovídat k datu 26. 4. 2015. Další prolongace je tedy zrušena (dle Vašeho potvrzení, kdy jednáte v zastoupení společnosti Telefonica O2).
Stížnost tedy považujeme za uzavřenou.