Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na začátku roku jsem si objednala v e-shopu www.vseprotelefon.cz dvě pouzdra na telefony, která nakonec po dvou týdnech dorazila. jedno bylo v pořádku, druhé absolutně neodpovídalo materiálem a vzhledem popisu u nabízeného zboží ani uvedené fotodokumentaci výrobku, ale protože jsem pouzdro nutně potřebovala, nakonec jej si jej nechala. Po dvou týdnech normálního používání (telefon nikde neupadl a bylo s ním zacházeno velmi opatrně) pouzdro popraskalo a olámalo se a je v podstatě nepoužitelné, protože na telefonu ani nedrží, ani jej nechrání, jak prodejce slibovat u popisu výrobku.
Po třech týdnech od odbržení zboží jsem je zaslala zpět jako reklamaci, ale toto mi bylo následně za tři týdny vráceno s tím, že se nejedná o výrobní vadu, ale že je zboží poškozeno neopatrným zacházením, s čímž nemohu souhlasit.
Jak se mohu proti tomuto jednání bránit?
Navíc nebyl ke zboží dodán řádný prodejní doklad, který bychom si potřebovali zahrnout do účetnictví, ale pouze vytištěná objednávka.
E-shop od počátku nekomunikuje, telefon nikdo nezvedá, na e-maily nereagují. Reklamaci vyřizoval p. A. R., který je společně s panem M. S., majitelem společnosti February s.r.o., jednatelem ještě ve společnosti RS Deal s.r.o.
Objednáno bylo Gelové pouzdro pro HTC One - bílé s barevným vírem, místo toho dorazil zadní kryt z tvrdého plastu s podobnou grafikou a z velmi nekvalitního a neodolného materiálu.
Ráda bych obdržela buď objednané zboží dle popisu a fotodokumentace prodejce a nebo požaduji vrácení peněz.
Zároveň požaduji vystavení řádného prodejního dokladu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat věc, která odpovídá objednávce. Pokud byla dodána jiná věc, má spotřebitel právo na dodání nové věci odpovídající objednávce nebo na slevu. Takovouto vadu je třeba u prodávajícího reklamovat. V případě, že prodávající dodal jinou věc a spotřebitel ji přijal a vadu (rozpor se smlouvou) nereklamoval, bylo by jeho jednání možné považovat za vyjádření souhlasu s plněním jiné věci.
Jestliže byla věc reklamována pro vadu, která se na ní vyskytla, a reklamace byla zamítnuta, může spotřebitel reklamaci rozporovat znaleckým posudkem. Když by posudek vyšel v jeho prospěch, mohl by namítat, že reklamace nebyla v zákonné lhůtě řádně vyřízena, a proto odstoupit od smlouvy; zároveň by měl nárok na náhradu nákladů.
Doklad o zakoupení věci má prodávající povinnost vydat na žádost kupujícího podle § 16 z. o ochraně spotřebitele, resp. § 31 živnostenského zákona.
V případě, že kupující v kupní smlouvě uvedl svoje IČ, nemohl by uplatňovat reklamaci vad, které se vyskytnou v záruční době, ledaže by prokázal, že věc neslouží jeho podnikatelské činnost, nebo jestliže záruka byla dohodnuta. Bylo by možné namítat pouze vady, které byly na věci při převzetí, ale takové vady by kupující musel namítat bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.