Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
tak jako mnozí, i my řešíme žádost o vrácení peněz v plné výši za zrušený koncert na Gregorian - 20 th Anniversary World Tour (OSTRAVA) který se původně měl konat 11.3. 2020 a poté byl přesunut na 3.12. 2020 a následně na 10.2. 2022, kdy byl poslední termín pořadateli zrušen, bohužel není možné se spojit. Email již neexistuje, vrací se zpět s nedoručenkou. Pokud chci dohledat adresu, kterou jste uvedli mnoha poškozeným před námi, tak při vyhledávání adresy dané firmy na mne z živnostenského rejstříku vyjede, že údaje byly staženy dne 2. dubna 2022 a dle údajů systému ARES nebyly do dnešního data změněny. A dle předchozích stížností a cekajících odpovědí mám obavy, zda firma ještě existuje. Ptám se tedy, jak postupovat, kde se ozvat a jak získat zpět peníze v hodnotě 2 x 790 Kč za zrušený koncert. A jak postupovat v případě, že firma neexistuje Předem děkuji za veškeré informace, které nám pomohou, získat zpět naše peníze v plné výši.
S pozdravem
Jana Válková
Sektor B6, řada 7, místo 32, 33
Vrácení plné částky v hodnotě 2 x 790 Kč za zrušený koncert.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli, tak jak výše spotřebitelka navrhuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.