Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od CZC jsem si objednal nové AirPods Pro. Rozbalil jsem je z krabičky, abych zkontroloval, zda jsou kompatibilní s mým zařízením, bohužel nejsou. Z tohoto důvodu jsem se je rozhodl vrátit. Vrácení mi firma zamítla a navíc semnou bylo jednáno velmi nepříjemně, zdálo se mi, že všechny zaměstnance jen obtěžuji. Zamítnutí bylo z důvodu hygieny. Avšak ve spotřebitelském zákoníku i ve smluvních podmínkách CZC stojí, že zboží nelze vrátit z hygienických důvodů jen v případě, že bylo zabaleno v hygienickém obalu, což v mém případě nebylo. Nabízel jsem zaplatit poplatek za výměnu špuntů, aby byla hygiena na stejné úrovni jako při koupi. (hygiena na stejné úrovni i po mém vybalení byla, zaplacení poplatku jsem nabídl, protože se jinak s firmou nedalo jednat) Tuto nabídku mi také odmítli.
Z tohoto důvodu se obracím na Vás a prosím Vás o pomoc tento případ vyřešit. Předem děkuji.
AirPods Pro 2022
Po CZC požaduji možnost vrácení zboží do 14 dní od koupě a tím pádem vrácení peněz.
|
Tweet |
Odstoupit nemůže spotřebitel od smlouvy, pokud se jedná o hygienické potřeby prodávané v zataveném obalu, který byl rozbalen. V daném případě je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.
Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebitelovi je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet a to obdobným způsobem, jako by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.