Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zimní bunda po jednom vyprání zešedla a jsou na ní fleky.,vzadu na podšívce vytržená ze švu. Řádně jsem u prodejce reklamovala, ale dle vyjádření - reklamace se neuzává, z důvodu vyprání v pračce na 30 a ne v ruce. S tímto vyjádřením nesouhlasín, neboť mám ještě několik drahých zimních bund z. Colmár- 12 000 Kč mají taky černé náplety, nikdy se mi toto nestalo. Je to vada materiálu, nebo nevhodná kombina s náplety na rukávech. Bunda po vyprání zešedla, místo mentolové barvy je šedá s nádechem zelené a jsou patrné do černa fleky v místech ,kde je nařasená. Prosím o odpověť, tato bunda szála 5 000,- Kč + další náklady spojené s reklamací S pozravem Štikarová
zimní bunda zn Nickelson mentolová 5 000 Kč
Paní mi odpověděla, že bundu reklamovala - reklamace zamítnuta, toto vyjádření mi poslat nechce,neboť ona mi pošle její vyjádření, ona je prodejce pro ČR.
|
Tweet |
Textilní výrobky musí být označeny za účelem uvedení údajů o jejich materiálovém složení vždy, když jsou dodávány na trh; označení musí být provedeno trvanlivým způsobem a musí být snadno čitelné, viditelné a přístupné. Označení zajišťuje výrobce.
Označení nesmí obsahovat zkratky. Označení musí být poskytnuta v úředním jazyce či jazycích členského státu, na jehož území jsou textilní výrobky dodávány spotřebitelům.
Za označení odpovídá hospodářský subjekt, který textilní výrobek uvádí na trh.
Údaje o materiálovém složení textilií musí být uvedeny také v katalozích a prospektech i na obalech a na označení. Tyto informace musí být jasně viditelné, i pokud se jedná o nákup elektronickými prostředky.
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.
Spotřebitelka by tedy měla být prostřednictvím štítku informována o správné údržbě věci. Pokud reklamovaná vada vznikla v důsledku nesplnění těchto pokynů, prodávající za tuto vadu neodpovídá. Jedná-li se však o vadu materiálu, na jejíž projevení by neměla údržba vliv, prodávající by za tuto vadu odpovídala. V případě sporu je možné povahu vady konzultovat se soudním znalcem.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.