Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61466Nevhodné chování průvodce EXIM touru v Hurghadě ( Egypt)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.10.2022, před 2 lety

Zbyněk Kabeláč

Znění stížnosti

Zakoupili jsme si s manželkou zájezd do Egypta ( č.**)hotel Stella Di Mare Makadi Bay.
Delegát Marko Kamal, který nás měl na starost byl perfektní. Zakoupili jsme si výlet do Hurghady s návštěvou obchodního domu s pevnými cenami bez smlouvání.
U hotelu nás vyzvedl malý autobus s průvodcem, který se nám sice představil, ale říká se mu Karel. První zastávka byla v parfumérii, která nebyla v programu. Druhá zastávka byla u obchodního domu s pevnými cenami. Před vstupem do obchodního domu nám (bylo nás celkem 12) pan Karel doporučil, abychom zde nekupovali čaje ani koření, že nás vezme do obchodu, kde je větší výběr a lepší ceny. Třetí zastávka byla prohlídka přístavu, ta byla v programu. Potom nás pan Karel nechal zavést k obchůdku s čaji a kořením. To v programu nebylo.
Pan Karel nás ubezpečil, že zde stojí 100 gramů čaje nebo koření 1,2 maximálně 4 eura. Pan Karel chodil po obchůdku, doporučoval nám čaje i koření. Obchodník nám zboží velmi ochotně připravoval, ale ne že by obsloužil jednu dvojici, která by zaplatila a obsloužil by další. Obchodník každé dvojici nabalil zboží, dal na hromádku a nabaloval další dvojici, dokud neměli nabaleno všichni. Pan Karel si v obchůdku za kasou vzal obálku, nakoukl do ní, přeložil a šoupnul jí do zadní kapsy riflí a triko přes to. Tuto akci jsem viděl jenom já, ostatní očuchávali čaje a koření. Za mě to dělala moje manželka, jelikož nevařím.
Když měli všichni nabaleno, pan Karel z obchůdku odešel ven kouřit a začal koncert s kalkulačkou.
Ceny byli tak 5 až 7 dražší než v obchodním domě s pevnými cenami. Nebyl problém za pár pytlíků s čajem a kořením zaplatit 150 eur. Manželka si vybrala cca 200gramů čaje, 200 gramů koření na maso, 2 vanilky, 100 gramů nemleté kávy a pan obchodníček nám to napočítal na 55eur. Tak dopadli všichni. Nastoupili jsme do autobusu pan Karel po 2 minutách jízdy vystoupil, že tam bydlí. Popřáli jsme mu, ať si tu provizi za nás ve zdraví užije. Do hotelů nás rozvezl řidič sám.

Mám dojem, že průvodce by se měl starat o blaho rekreantů a ne napomáhat k jejich okrádání a koukat si na jejich úkor namastit kapsu.


Požadované řešení

Přeřadit na jiné pracoviště, kde tuto možnost mít nebude.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 12:16, před 2 lety

Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby jiné osoby (§ 2542 občanského zákoníku).

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nicméně jelikož by průvodce měl být spotřebitelům k dispozici, je možné jeho služby reklamovat. V případě uznání reklamace by vhodným nárokem mohla být přiměřená sleva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 11:22, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.