Počet nahlášených stížností: | 381 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Byla nám neoprávněně stržena platba 99,- za námi nevyžádanou službu. Dle výpisu položkou Zprostředkované služby (více na platmobilem.cz) SMS na speciálně zpoplatněná čísla (např. soutěže, křížovky). Dle operátora se jedná o podvodnou doménu, která se snaží takto okrádat lidi. Už přišlo i v minulém měsíci za 29,-, natož bylo zablokováno užívání těchto speciálních čísel, ale další měsíc přišlo znovu. Dle operátora dokáží obejít i tuto blokaci.
podvodné vyúčtování
Žádám vás tedy tímto, o vrácení této částky (29Kč+99Kč), protože je číslo zprostředkováno přes vás. Číslo zneužité je ***
|
Tweet |
Předně spotřebitele upozorňujeme, že společnost ComGate Payments, a.s., je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu. Společnost ComGate Payments, a.s., však ráda poskytne spotřebitelům součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby (prodávajícím).
Spotřebiteli předně doporučujeme kontaktovat společnost ComGate Payments se vzniklým problémem. Kontakt na společnost nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.comgate.sk/kontakty.
Spotřebitel také může kontaktovat svého operátora s žádostí o zrušení těchto plateb, jak již učinil. Tím ale nemusí dojít ke zrušení služby - je proto vhodné kontaktovat přímo společnost (např. e-mailem).
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/co-je-to-plat-mobilem. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms
Následující vyjádření se tedy týká poskytovatele služby (prodávajícího), nikoli toho, kdo technicky zajišťuje platbu. Stížnost však ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebiteli poskytnout součinnost s řešením problému.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že poskytovatel služby porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.