Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Víc jak 10 let jsem měla vedené tel.číslo u O2 Family. 10.9. letošního roku jsme se s manželem rozhodli přejít na tarif O2 spolu. Udělali jsme telefonicky objednávku s tím, že původní číslo chci zrušit. Bohužel se tak nestalo, před pár dny mi přišlo vyúčtování za celé další zúčtovací období. Volala jsem proto na zákaznickou linku O2 FAMILY, kde mi bylo řečeno, že žádný požadavek na zrušení původního čísla neevidují. Přitom jsem při objednávce tarifu O2 spolu zmínila, že původní číslo chci zrušit kvůli napadení bankovního účtu a platební karty....
O2 Family
Ideálně opravení částky za poslední zúčtovací období pouze na poměrnou část. Nové tel. číslo jsem aktivovala 16.9.
|
Tweet |
Důležité v tomto případě je, co je uvedené ohledně výpovědi a výpovědní doby ve smlouvě uzavřené mezi spotřebitelem a podnikatelem.
Jestliže se spotřebitel zavázal k tomu, že zrušení telefonního čísla podléhá výpovědní době, je nutné tuto výpovědní dobu dodržet. V této době je spotřebitel povinen platit za danou službu, která bude zrušena uplynutím této doby. Na druhé straně má podnikatel povinnost tuto službu ve výpovědní době dále poskytovat.
V případě, že spotřebitel požádal o vypovězení smlouvy, měla by výpovědní doba běžet od chvíle oznámení (avšak ve smlouvě může být uvedeno jinak).
Zároveň platí, že dle § 430 odst. 2 jednání osob v provozovně podnikatele tohoto podnikatele zavazuje - jestliže zaměstnanec spotřebiteli slíbil, že číslo bude zrušeno, musí podnikatel tento slib dodržet, neboť za své zaměstnance zodpovídá.
Vzhledem k tomu, že se částka objevila ve vyúčtování, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.