Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Objednali jsme si lednici https://www.datart.cz/chladnicka-s-mraznickou-samsung-rb38t600db1-ef-cerna-nerez.html. U této lednice byla uvedena informace, že je barva "černá". To, co tam nyní můžete číst: "černá/nerez", tam prodejce dopsal až po mých stížnostech, že barva neodpovídá. Tím také uznal, že původní informace o barvě byla nepravdivá.
Objednali jsme si donos až domů a zapojení. Chtěli jsme opravdu černou lednici, aby nám seděla do interiéru. Nicméně toto je šedá/nerez! Černou to ani nevidělo! Psala jsem tedy na reklamační oddělení stížnost, že barva uvedená na webu neodpovídá a jak máme dál pokračovat. Pan M. R. (známá firma na neřešení reklamací, stačí si jeho jméno vygooglit a najdete nejednu recenzi na jeho osobu) se projevil tím nejlaxnějším přístupem, jaký jsem kdy zažila. Naprosto ledově mi odepsal, že se nejedná o žádnou chybu, dále že dle informací od prodejce se jedná o černou barvu, že jelikož je zboží vybaleno, tak reklamaci nelze uznat a že žádná sleva jako omluva (o niž jsem žádala) poskytnuta nebude. Tím to uzavřel.
Pochopila jsem, že s tímto pánem cokoliv řešit je zcela zbytečné. Zažádala jsem jej tedy o kontakt na přímého nadřízeného a situaci budu dále řešit s ním. Takové jednání mi přijde naprosto odporné! Hlavně že reklam na Datart všude mraky, ale aby se postavili k situaci čelem, to ne. VIP zákazník, to určitě. Na zákaznících jim vůbec nezáleží, však oni přijdou další, že jo?! Opravdu hnus.
Chladnička s mrazničkou Samsung RB38T600DB1/EF černá/nerez
Žádala bych možnost vrácení zboží, abychom si mohli koupit opravdu ČERNOU!!! lednici. Samozřejmě s odvozem, protože platit ještě za službu, kdy vracíme zboží, bych brala už jako úplnou drzost.
Případně výraznou kompenzaci - vrácení částky za zboží.
|
Tweet |
I. Odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Náklady na dopravu zboží zpět k prodejci nese spotřebitel, pouze v případě, že prodejce nesplní svou informační povinnost tomto smyslu v poučení o možnosti odstoupení, tak tyto náklady hradí prodávající (§ 1820 odst. 1 písm. g), § 1821 občanského zákoníku).
II. Reklamace zboží, které neodpovídá objednávce
Bylo-li dodáno zboží, které neodpovídá objednávce jedná se o vadu.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Aby prodávající mohl reklamaci řádně vyřídit, poskytne mu spotřebitel nutnou součinnost a musí postupovat dle jeho pokynů. V tomto případě je vhodné zahájit reklamaci zasláním e-mailu s fotografickou dokumentací. Prodávající následně rozhodne, zda bude nezbytné k vyřízení reklamace posouzení stavu technikem na místě, nebo rovnou rozhodne o výměně spotřebiče tak, aby odpovídal parametrům objednávky. Veškeré náklady spojené s reklamací nese prodávající, pokud by nějaké vynaložil spotřebitel, může po prodávajícím žádat žádat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací.
Prodávající vás musí informovat o způsobu uplatnění reklamace přinejmenším ve svých obchodních podmínkách nebo v reklamačním řádu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.