Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u České pošty jsem využil služby cenného balíku do zahraničí. Zásilka byla posléze ztracena a po dlouhých měsícich, kdy balík byl uznaný za ztracený, došlo k plnění pojistné částky včetně ceny služby. Každopádně pošta mě balík poté vrátila s druhým stejnopisem podacího listu, který byl přeškrtnutý a nadepsaný jako vratka. Po třech měsicích po vrácení ztracené zásilky se pošta ozvala s vrácením plněné částky včetně ceny poštovní služby, a to formou poštovní poukázky se splatností 14 dnů. Jak postupovat, když podle poštovního zákonu pošta nemá nárok na učtovaní si částky poštovného, (Neproběhlo kontaktování a ani pokus o doručení adresátovi.) Nemluvě o tom, že část obsahu byla poškozená a chtěl bych nárokovat snížení částky o poškozený obsah. Poštu jsem kontaktoval prvně osobně na pobočkách na druhé pobočce jsem byl odkázan na kontaktní email Info@ceskaposta.cz kde se mi nedostává dostatečně rychlé opovědi do termínu kdy částku mám uhradit.
Reklamace cenného balíku do zahraničí
Snížení proplaceného odškodného o poškozenou část obsahu a nenárokování ceny služby.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že za škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu cenného balíku podnik odpovídá, a to až do výše udané ceny.
Jestliže bylo zjištěno, že v důsledku ztráty poštovní zásilky vznikla podniku povinnost vyplatit náhradu škody, podnik vrátí uhrazenou cenu.
Pokud podnik z příčin na své straně neposkytl tu část poštovní služby, za jejíž poskytnutí je v ceníku uvedena samostatná cena, podnik tuto cenu, pokud byla uhrazena, vrátí. To neplatí, byla-li vada zhojena způsobem uvedeným v poštovních podmínkách.
Spotřebitel může před zaplacením částky namítat, že:
1. pošta nesplnila smluvní povinnost (doručení balíku),
2. pošta balík poškodila.
O tyto skutečnosti by se vrácená částka měla snížit.
Pokud by byl objednatel spotřebitel:
Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.