Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 9. 3. 2022 jsem zakoupil v prodejně Alza.cz televizor JVC. Po necelém půl roce přestal jít na televizi obraz a proto jsem dne 1. 9. 2022 televizor reklamoval. Dne 23. 9. 2022 mi přišlo vyjádření k reklamaci, kde firma alza.cz oznamuje, že reklamace byla zamítnuta z důvodu, že na přítroji chybí štítek.
Protože jsem přesvědčen, že chybějící štítek nemá žádný vliv na to, že se televize v záruční době pokazila, reklamované zboží jsem na pobočce odmítl převzít s tím, že se zamítnutím reklamace nesouhlasím a žádám o nové posouzení. Ve vyjádření přijímacího technika bylo uvedeno: televize bez viditelného mechanického poškození, display-OK, konektory-OK, tlačítka-OK.
Dne 27. 9. 2022 mi přišlo opět zamítnutí reklamace s následujícím odůvodněním: Záruční reklamace zamítnuta z důvodu chybějícího identifkačního štítku na produktu. V příloze bylo přiloženo vyjádření firmy Interservis Liberec, ve kterém bylo mimo jiné uvedeno, že byl zjištěn vadný LCD panel a že opravu nelze provést z důvodů nedostupnosti náhradních dílů a že pokud by byl náhradní díl k dispozici, cena by přesáhla cenu nového výrobku.
Dne 3. 10. 2022 jsem zaslal firmě alza.cz opět nesouhlas se zamítnutím reklamace. Na to firma alza.cz reagovala 4. 10. 2022 následujícím vyjádřením: Chybí-li identifikační štítek, nemůžeme ověřit nákup produktu u naší společnosti. Vše je řešeno v souladu s Reklamačním řádem.
Dle obdobného případu řešeného na vašich stránkách (číslo #47637) jsem přesvědčen, že moje reklamace je oprávněná a že prodejce ji nemá právo zamítnout.
Televize 22" JVC LT-22VF5005, WJ024k1c
Požaduji opravu televize. Pokud není oprava možná, požaduji výměnu za novou, stejnou televizi nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může spotřebitel uplatnit své nároky z vadného plnění (zboží reklamovat). Prodávající má zásadně 30 dní na vyřízení reklamace, přičemž jí buď vyhoví, anebo ji s odůvodněním zamítne.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Zamítnutí reklamace, bylo-li provedeno tak, jak je popsáno ve stížnosti, je zcela nedostatečné a na reklamaci lze hledět jako na nevyřízenou. Proto uplynula-li od uplatnění reklamace lhůta 30 dní, lze od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy, jelikož nebyla reklamace (řádně) vyřízena včas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a za vyjádření.
Reklamace produktu: "Televize 22" JVC LT-22VF5005" byla ze strany naší společnosti vyřízena řádně dle platné legislativy, respektive reklamačního řádu, který je pro naše zákazníky volně přístupnýna našich webových stránkách. K této situaci se vztahuje Bod III. Záruční podmínky, 4. Výluky, kde je v přesném znění uvedeno: "Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno."
Štítek obsahuje sériové číslo produktu, bez kterého není možné ověřit, zda-li spotřebitel produkt zakoupil u naší společnosti. Reklamační řád naleznete zde: https://www.alza.cz/reklamacni-rad-art13.htm.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Je to smutné, že taková velká firma, jako je Alza.cz, si neváží svých stálých zákazníků a snaží se vyhnout zjevně oprávněné reklamaci výrobku, který nefunguje. Nevím, kdo studuje před koupí reklamační řád, nicméně si myslím, že to, co do něj firma napíše by mělo být v souladu s platnou legislativou, což zde není. Také si nejsem vědom, že bych podepsal souhlas s uvedeným reklamačním řádem.
To ale není podstatné. Důležité je to, že výrobek je vadný a pokazil se v záruční době (dokonce do půl roku od jeho koupě). Od výrobku mám prodejní doklad, ve kterém jsou uvedeny informace, které umožňují přesnou identifikaci výrobku.
Jsem přesvědčen, že právo a slušnost je na mé straně a proto předávám spor k posouzení České obchodní inspekci.
Děkujeme stranám za reakce.
Protože spotřebitel předal spor České obchodní inspekci, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby po vyřešení sporu ČOI mohl informovat o obsahu jejich stanoviska.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Po předání stížnosti České obchodní inspekci společnost Alza reklamaci uznala a vrátila peníze za nefunkční televizi v plné výši. Děkuji firmě dTest za pomoc při vyřizování reklamace.
Dobrý den, děkuji za vyjádření a prosím o uzavření případu.
Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za součinnost.
S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme s dosažením dohody.