Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
tak jako mnozí, i my řešíme žádost o vrácení peněz v plné výši za zrušený koncert na Gregorian - 20 th Anniversary World Tour (OSTRAVA) který se původně měl konat 11.3. 2020 a poté byl přesunut na 3.12. 2020 a následně na 10.2. 2022, kdy byl poslední termín pořadateli zrušen, bohužel není možné se spojit. Email již neexistuje, vrací se zpět s nedoručenkou. Pokud chci dohledat adresu, kterou jste uvedli mnoha poškozeným před námi, tak při vyhledávání adresy dané firmy na mne z živnostenského rejstříku vyjede, že údaje byly staženy dne 2. dubna 2022 a dle údajů systému ARES nebyly do dnešního data změněny. A dle předchozích stížností a cekajících odpovědí mám obavy, zda firma ještě existuje. Ptám se tedy, jak postupovat, kde se ozvat a jak získat zpět peníze v hodnotě 2 x 790 Kč za zrušený koncert. A jak postupovat v případě, že firma neexistuje Předem děkuji za veškeré informace, které nám pomohou, získat zpět naše peníze v plné výši
Vrácení 1580 Kč
Dobrý den řešení bych uvítala, kdyby mi byly vráceny peníze tak jak to bylo u divadelních představení. Je nehoráznost že firma má stále živnostenské oprávnění a nekomunikuje a myslím, že prodává lístky stále dál.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 155 00. Společnost v obchodním rejstříku stále zapsaná je a poštu by si měla na uvedené adrese přebírat. Pokud by prodávající doručení zmařil, považuje se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.