Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 29.9.2022 jsem si na internetových stránkách/v internetovém obchodě https://eshop.drevotvar.cz/ objednal zboží 2 kusy – Prkénko bez drážky 22 x 250 x350 mm.
Objednané zboží jsem obdržel a zaplatil dne 7.10.2022.
Na základě ust. § 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
jsem využil svého zákonného práva a odstoupil od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, která se týkala výše uvedeného zboží.
Zboží jsem odeslal zpět prostřednictvím dopravní společnosti PPL. Zásilka byla dne 17.10.2022 doručena příjemci.
Žádal jsem o vrácení kupní ceny ve výši 645 Kč (480,- Kč + 165,- Kč poštovné s dobírkou) a 119 Kč za poštovné - odeslání zpět příjemci.
Prodejce - Dřevotvar družstvo - mi odmítá vrátit jakékoliv peníze s tím, že prkénka byla použita a chce mi je poslat zpět.
Při použití se jedno z prkének prohlo - proto jsem se rozhodl odstoupit od smlouvy. Druhé prkénko použito nebylo.
Prosím Vás o pomoc.
Děkuji.
S pozdravem,
Zdeněk Všetička
Dva kusy dřevěných prkének bez drážky
Vrácení částky 645,- Kč na můj bankovní účet číslo *** nejpozději do 14ti dnů.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že mu prodejce vyměnil obě prkýnka za nová a bylo tak dosaženo dohody. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.