Společnost


FP PRO, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:449
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61519ZRUŠENÝ KONCERT GREGORIAN (OSTRAVA) středa 11.3.2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2022, před 2 lety

Milan Skopal

Znění stížnosti

V listopadu 2019 jsem zakoupil 2 lístky na koncert GREGORIAN - 20th Anniversary World Tour v Ostravě na 11.03.2020, tento koncert byl z důvodu pandemie Covid-19 přeložen a nakonec zrušen. Vrácení vstupného ve výši 1980,- Kč jsem žádal smsticket.cz. Vstupenky jsem zakoupil v informačním centru OSTRAVAINFO!!! V tomto infocentru jsem obdržel návod, jak žádat o vrácení vstupného společnost smsticket.cz.

Dle pokynů návodu infocentra o vrácení vstupného bylo možné požádat dle postupu: "Po domluvě se společností FP PRO, s.r.o. (pořadatel) bude řešit kompenzaci vstupenek zakoupených na prodejním místě společnost smsticket. Obracejte se prosím na e-mail info@smsticket.cz. Vstupné se bude vracet podle zákona č. 247/2020 na ochranu pořadatele v plné výši, a to po 31.10.2022."

Podal jsem žádost o vrácení vstupného na smsticket.cz dne 16.5.2022, ale 14.10.2022 mi bylo oznámeno, že ZA VRÁCENÍ VSTUPNÉHO ODPOVÍDÁ VÝHRADNĚ POŘADATEL FP PRO ,s.r.o. IČ 05390435, se sídlem Kurzova 2222/16 Stodůlky, 155 00 Praha 5. Zde jsem zaslal e-mail na adresu fppro@fppro.cz, bohužel bez odezvy (e-mail se vrátil jako nedoručitelný).


Produkt

GREGORIAN - 20th Anniversary World Tour v Ostravě, vstupné 2x990,- = 1980,- Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz v plné výši 1980,- Kč za neuskutečněný koncert.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 15:39, před 2 lety

Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost smsticket s.r.o. je v tomto případě pouze zprostředkovatelem. Doporučujeme spotřebiteli obrátit se přímo na pořadatele akce, kterým je společnost FP PRO s.r.o, což nám potvrdila i společnost smsticket následujícím vyjádřením: "Společnost smsticket s.r.o. vstupné nyní vrátit nemůže, neboť jedná pouze jménem a na účet pořadatele. Pořadatel nás vrácením peněz nepověřil a nepřevedl finanční prostředky potřebné k vracení vstupného."

Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 155 00.

V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2022 17:51, před 2 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.