Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem si vyžínač u Gatner Elektromekret s.r.o Lipovská 325/17 Jeseník 79001 který se po necelých 5 měsících a třech sečeních pokazil. Informovala jsem pana R. S.- s***@epotreby.cz co se stalo,a aby byl tak laskav a nabídl mě servis poblíž mého bydliště, to bylo ve Zlíně Rado Agro kde jsme vyžínač odvezli.Včera jsem dostala zprávu, že je vyžínač opravený a cena za opravu je 690 kč, z čímž nesouhlasím.Tak jsem se obrátila zpět na pana S. s tím, že je vyžínač v záruce a on tvrdí, že na tuto opravu se záruka nevztahuje když se někde ulomí nějaký plast. Žádný plast se neulomil, upadla mi při sečení strunová hlava a byla jsem ráda, že mě nezranila. Tato hlava je upevněná na kovové trubce a ta je nasazená a přišroubována k horní trubce a přišroubována/ čtverkou šroubečkem/, co ještě upadlo nevím, našla jsem v trávě jen nějaký plíšek. Podle zákona 6.7.a/b/c/d/práva vadného plnění mám nárok na bezplatnou opravu,nebo navrácení peněz, protože se jedná o skrytou vadu. Měla jsem již 4 vyžínače, ale všechny odešly opotřebováním a ne že jsem s nimi jen třikrát sekala trávu.Kdybych věděla, že je tak nekvalitní tak bych si ho nikdy nekoupila
Vyžínač Riwall PRO RPLT 2642
Nechci si stěžovat, jsem naštvaná na takové jednání,chtěla bych vrátit peníze protože není kvalitní, jsem v důchodě a nemám peníze na vyhazování, doufala jsem, že mě vyžínač alespoň 3 roky vydrží protože toho na sečení moc nemám, ale jak vidím tak jsem se spletla
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Veškeré náklady reklamace nese prodávající a není oprávněn požadovat po spotřebiteli žádné náklady, byť administrativní nebo spojené s přepravou věci, natož náklady na opravu. Spotřebitel může po prodávajícím požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů (doprava, poštovné) spojených s reklamací.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.