Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den ,
nevím jak došlo k tomu že máte moji plnou moc na výběr dodavatele energií. Ráda bych touo cestou ukončila plnou moc která vám byla údajně dána v roce 2019.
Adresa: Milada Trefilová
Hoštická 311/22
Brno-42
64200
MOB:777112670
Trefilová
Okamžité ukončení plné moci.
|
Tweet |
Dle novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022 může spotřebitel vypovědět smlouvu nebo plnou moc o zprostředkování bez výpovědní doby a bez jakýchkoliv sankcí ze strany zprostředkovatele (§ 11n písm. a), navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely. V tomto případě zanikají smlouvy k 31. 12. 2022.
Dle § 11o energetického zákona navíc lze od smlouvy uzavřené zprostředkovatelem s novým dodavatelem odstoupit kdykoliv do 15 dnů od zahájení dodávky energií.
Výpověď smlouvy musí být zaslána přímo zprostředkovateli a obsahovat podstatné náležitosti (identifikace spotřebitele, zprostředkovatele apod.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.