Společnost


GATO spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#61524Obstrukce při vyřizování reklamace, nedodržení termínu, neoprávněné nároky na úhradu řešení reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2022, před 2 lety

Milan Bartl

Znění stížnosti

Obstrukce při vyřizování reklamace, nedodržení termínu, neoprávněné nároky na úhradu řešení reklamace

Detailní informace v přílohách


Produkt

Montáž žaluzií s převodovkami vykazujícími poruchovost. Žaluzie - 6 ks největšího rozměru z dodávky se zasekávají, převodovky přeskakují, podle technika je pro takový rozměr vhodnější použít tak zvané planetové převodovky. Takový způsob řešení také navrhnul po kontrole a také ho zapsaldo reklamačního listu. Firma stále požaduje moji finanční úhradu za jejich výměnu


Požadované řešení

Dodání šesti kusů demontovaných a odvezených žaluzií v rozměru 780 x 19150 opravených a požaduji výměnu převodovek za planetové, případně lanek a dalších komponentů za takové, které běžnou manipulaci takto velkých žaluzií spolehlivě vydrží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2022 17:07, před 2 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Je-li reklamace oprávněná, nese veškeré náklady s ní spojené prodávající.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2022 14:54, před 2 lety

- Zákazník užíval žaluzie více jak rok bez reklamací. Jednalo se o větší zakázku.
- Reklamace vyřizujeme standardním způsobem v zákonných lhůtách a ani jinak tomu nebylo v tomto případě.
- V reklamaci byl uvedený požadavek na výměnu standardních převodovek za planetové. Původní zakázka byla s klasickými převodovkami a z tohoto důvodu, žaluzie s planetovou převodovkou je jiný výrobek, bylo zákazníkovi sděleno, že je to možné, ale za finanční úhradu doplatku za planetové převodovky. I přes veškerou snahu zákazník nepochopil, že jestliže požaduje kvalitativně jiný výrobek, jedná se o nový požadavek za úhradu a ne o reklamaci.
- Tvrzení zákazníka, že žaluzie špatně jezdí, přeskakují, jsme ověřili dalším výjezdem technika, který zjistil, že v žaluzii je písek, viz fotografická příloha.
- Tvrzení zákazníka, že je to jenom u té jedné, se omlouváme, ale nemůžeme sundavat a kontrolovat všechny žaluzie , abychom potvrdili, že zákazník hovoří pravdu či nikoliv.
- Z tohoto důvodu jsme reklamaci zamítli. Protože zákazník trvá tvrdošíjně na výměně za planetové převodovky zdarma, zakázka se dostala do patové situace.


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2022 14:59, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

V případě uznání reklamace má spotřebitel nárok na bezplatnou nápravu - např. opravu, či dodání nové věci bez vad. Nelze však požadovat jinou věc (to by bylo možné na základě dohody a případného doplacení rozdílu v ceně - není možné to však reklamovat).

Jestliže se spotřebitel domnívá, že zamítnutí bylo neoprávněné, může se obrátit na soudního znalce (viz původní vyjádření), jehož posudkem je možné zamítnutí reklamace rozporovat.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby na vyjádření společnosti mohl reagovat a případně mohl informovat o dalším vývoji stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.11.2022 16:18, před 2 lety


Milan Bartl

Dobrý den,

s Vaším stanoviskem se nemůžu ztotožnit. Žaluzie většího rozměru vykazují značnou poruchovost. Při první C cca po jednom roce užívání) reklamaci byla rozpadlá převodovka. Vyřešeno bylo její výměnou za novou. Za krátkou dobu došlo opět k dalším poruchám převodovek. Technik společnosti GATO na místě zjistil, že jedna nevytahuje a ostatní přeskakují a s ohledem na jejich velikost navrhnul opravu výměnou za převodovky planetové, které lépe vyhoví váze zmíněných větších žaluzií. To, že konstrukce dodaných žaluzií není ideální přiznal i pan Svejkovský. Vše je zdokumentováno v chronologii komunikace mezi mnou a společností GATO a v zápisu z druhé reklamace. Přece nemůžete dnes zpochybňovat zjištění zástupce dodavatele a jeho návrh na opravu nyní podmiňovat mojí fineanční spoluúčastí. Při uzavírání zakázky jsem nebyl upozorněn na možnost dodání jiných převodovek, než mi byly v zakázce dodány a které jsou prokazatelně pro tuto aplikaci nevhodné - ale pro dodavatele byly z důvodu nižší ceny samozřejmě první volbou. Znovu opakuji. Jestliže mám k dispozici dokument, ve kterém zástupce dodavatele uvedl že jedna žaluzie nevytahuje a ostatní přeskakují a navrhuje výměnu za jiné a jde po roce užívání o opakovanou závadu a její rozšíření na celou dodávku větších žaluzií tak já nepožaduji jiný výrobek. Žaluzie zůstanou stejné, ale poddimenzovaný konstrukční prvek bude nahrazen dílem vyhovujícím tak jak mám písemně přislíbeno!

Milan Bartl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2022 14:16, před 2 lety

Děkujeme za reakci.

V případě, že byla využita nevhodná převodovka a zařízení by z tohoto důvodu nefungovalo jak má, byl by podnikatel v rámci reklamaci povinen převodovku nahradit tak, aby šlo zboží užívat. Výjimka by mohla nastat v případě, kdy by zhotovitel během díla objednatele (spotřebitele) upozornil na nevhodnost převodovky a ten by i přes toto varování na této konkrétní převodovce trval.

Stížnost nyní přeřazujeme na podnikatele, aby se k nově uvedené skutečnosti mohl vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.11.2022 08:46, před 2 lety

Dobrý den. V předchozím emailu bylo vysvětleno, že byla použita vhodná převodovka a žaluzie fungovaly déle jak 1 rok. Reklamaci spojenou s převodovkami bychom vyřešili, dodávat jinou komponentu nad rámec zaplaceného zboží zdarma z ekonomických důvodů nemůžeme. Odpověď dTestu naprosto pominula přílohu dokládající, že v žaluzii byl písek, tz. v objektu se prováděly stavební práce, které poškodily vnitřní mechanismus žaluzie. Tz. nejedná se už o reklamaci, ale opravu za peníze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.11.2022 18:00, před 2 lety


Milan Bartl

Dobrý den, kdyby byly použity vhodné převodovky tak by po cca jednom roce používání (což dodavatel opakovaně zdůrazňuje jako důkaz kvality) nemohly žaluzie vykazovat takovou poruchovost. Při první uznané reklamaci byla převodovka rozpadlá viz mailová zpráva. Dodavatel se opakovaně odvolává na to, že fungovaly déle než jeden rok. Z mého pohledu je to žalostně málo. V minulosti jsme od firmy GATO měli dodávku 28 kusů stejně jako nyní a převodovky fungovaly bez problémů déle než 20 let. Časem ale z pochopitelných důvodů degradace materiálu popraskaly vodicí provázky a proto jsme u této firmy objednali žaluzie znovu. Nyní je ale vidět, že teď použité komponenty nejsou bohužel tak kvalitní jaké byly používány v minulosti. V korespondenci, která je k případu doložena i majitel společnosti přiznává, že současné provedení není bohužel podle jeho představ. Znovu poněkolikáté opakuji zjištění a návrh řešení, které zapsal technik jejich společnosti.
Jedna nevytahuje, ostatní přeskakují a navrhnul výměnu převodovek za planetové!!!

K suti, kterou vyfotografoval technik v nejmenším boxu pro mechanizmus další reklamované žaluzie místopřísežně prohlašuji toto.
Žádné stavební úpravy se v domě ani v koupelně (obklad je až do stropu), kde k pořízení fotografie došlo od dodání žaluzií v roce 2021 neprováděly. Zajímavé, je, že lamely dotčené žaluzie nebyly nijak poškozeny ani znečištěny což by se jistě také zjistilo a zdokumentovalo. V boxu pak jsou na fotografii vidět tak velké kusy suti, které by do něho shora nemohly nikdy propadnout a vzhůru se samy nevznášejí, protože mezera mezi rámem okna a boxem není ani dva milimetry. V žádné jiné odvezené a dosud nevrácené žaluzii nic podobného zjištěno nebylo??? Musím se tedy domnívat, že tam byla suť nasypána před pořízením fotografie. Tímto způsobem se pak dodavatel z mého pohledu snaží vyvázat z odpovědnosti za vady díla v záruce.
Nechci nic víc, než to co napsal technik při zjištění 24.8.2022. Mimochodem jsme na tom byli s majitelem firmy dohodnuti i telefonicky, potom ovšem navrhnul výměnu tří kusů převodovek za planetové, které máme vyzkoušet a pokud budeme spokojeni tak se vymění u dalších tří kusů. Technik ovšem v dojednaný termín nic nepřivezl a začaly popsané obstrukce s tím, že v domě probíhaly stavební úpravy s cílem se odpovědnosti za vady dodávky zbavit.
Mám za to, že k případu už toho bylo napsáno dost, uběhlo také hodně času který je ze zákona na vyřízení reklamace třicet dnů a s ohledem na to, že zmíněné převodovky se na internetu dají pořídit v cenách od dvou set korun je přístup této společnost pak naprosto neuvěřitelný a nepochopitelný.

Milan Bartl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2022 10:24, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Vhodnost provedení nemůžeme posoudit - jedná se o technickou záležitost. Zároveň však to, že žaluzie fungují rok neznamená, že je řešení bezpodmínečně vhodné.

Suť v žaluziích může být důvodem neuznání reklamace, jestliže žaluzie poškodila - pro řádné vyřízení reklamace je však vhodné, aby byly zkontrolovány všechny žaluzie jednotlivě.

Pokud došlo k zamítnutí reklamace, případně i kdyby byla reklamace uznána, ale nebyla zpochybněna nevhodnost převodovky, jednalo by se při její výměně za jiný (lepší) typ o placenou opravu.

K vyjádření spotřebitele uvádíme, že reklamace byla vyřízena včas (zamítnutím), nicméně může rozporovat to, zda byla vyřízena řádně, což zde činí. Jestliže má spotřebitel podezření, že řešení zvolené podnikatelem bylo nevhodné, má možnost obrátit se na soudního znalce, který posoudí i technickou stránku věci. S jeho posudkem pak spotřebitel může rozporovat vyřízení reklamace, čímž by mu vzniklo právo na odstoupení od smlouvy.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla k reakci spotřebitele vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.11.2022 17:51, před 2 lety

Souhlasíme s vyjádřením dTestu, že požadavek spotřebitele na výměnu převodovek za planetové, se jedná o placenou opravu. Spotřebiteli jsme tuto variantu nabídli, ale to odmítl. S posledním výjezdem ke spotřebiteli bylo zjištěno, že reklamace, kterou p. Bartl nahlásil, byla neoprávněná a tento technik vyfotografoval neoprávněnost reklamace , písek v žaluzii, přímo u zákazníka v okamžiku reklamace . Ani tato neoprávněná reklamace není uhrazená a spotřebitel se k ní nevyjadřuje. Shrnutí požadavků spotřebitele je : Vyměňte bezplatně u 6ks žaluzií převodovky za planetové, opravte, dodejte a namontujte bezplatně žaluzii ve které byl písek. Tyto požadavky musíme z podstaty věci zamítnout. Tato zakázka, jako další zakázky, v době realizace byla řádně ukončena, podepsaná zákazníkem bez vad a nedostatků. Ano, připustili jsme, že výroba někdy nemusí být dokonalá a reklamaci jsme řešili do doby, než jsme si ověřili, že ne vadné nebo nevhodné převodovky jsou problémem. Ale pravděpodobná zvýšená prašnost v objektu, která způsobuje špatný chod žaluzií. Pravdivost tvrzení spotřebitele, který přísežně stvrzuje, že v objektu se nic nedělo, nemůžeme ověřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.11.2022 12:57, před 2 lety


Milan Bartl

Nikde ve vyjádření dTestu jednoznačně nevidím to, že výměna převodovek za planetové má být placená. Platilo by to v případě, že by byla použitá převodovka vhodná. Ale sami jste připustili, že stávající komponenty a řešení nejsou podle vašich představ. Při telefonické komunikaci s panem Svejkovkým a také písemně to máme přece potvrzeno.

Cituji dTest: Vhodnost provedení nemůžeme posoudit - jedná se o technickou záležitost. Zároveň však to, že žaluzie fungují rok neznamená, že je řešení bezpodmínečně vhodné.

Použitá převodovka není vhodná ani podle vyjádření Vašich techniků. Technik Maroušek měl mezi nářadím vzorky obou převodovek, obě mi předvedl s tím, že když jede zaměřovat k novému zákazníkovi doporučuje pro žaluzie naší velikosti jednoznačně převodovku planetovou. U nás nic takového neproběhlo.

Tedy pokud jsou převodovky s ohledem na velikost žaluzií špatně navržené - poddimenzované, nezvládnou bez problémů váhu větších žaluzií a cca po roce se zablokují, prasknou nebo přeskakují a Vy dále sami připouštíte, že výroba někdy nemusí být dokonalá je přímo nehorázné tvrdit, že při použití vhodnějšího komponentu se bude jednat o jiný výrobek. Kdyby jste měli vyměnit vodící lanka za silnější i v tom případě by šlo tedy o jiný výrobek za příplatek?

Nikde dTest o placení nepíše - je zde uvedeno, že to že fungovaly rok neznamená, že je stávající řešení bezpodmínečně vhodné. Stále dokola musím opakovat, že při druhé reklamaci vůbec žádné znečištění žaluzií při demontáži Váš technik nezjistil a ani Vy jste po jejich převzetí od technika do firmy nic podobného nezjistili. Jistě by jste takovou skutečnost okamžitě uvedli a řešili to s námi. Do protokolu pak popsal zjištěnou skutečnost: "Jedna nevytahuje, ostatní přeskakují" a jako způsob vyřešení reklamace navrhnul výměnu stávajících převodovek za planetové také proto, že i podle jeho názoru který nám sdělil jsou pro těžší žaluzie vhodnější. Následně jste ale začali tvrdit, že půjde o jiný výrobek a požadovali finanční plnění.

V telefonické komunikaci ale i v navazujících mailech pak pan Svejkovský také zmínil, že ani on osobně s kvalitou komponentů, které v současné době mají k dispozici není úplně spokojen a přislíbil dodání třech žaluzií s planetovými převodovkami proto, abychom vyzkoušeli, zda se nám budou zdát uživatelsky vhodné. Ty tři měl přivést technik na zkoušku. Nepřivezl žádnou a demontoval další zablokovanou. Po její demontáži mně zavolal ať se přijdu podívat, že je v v boxu mechanizmů stavební suť. Podle přiložené fotografie a z toho co jsem viděl ovšem nechápu, jak se mohly tak velké kusy stavební suti do boxu dostat, zvláště když mezera mezi rámem okna a zmíněným boxem je cca dva milimetry.

Dále na základě zjištění (z mého pohledu záhadného) znečištění jedné žaluzie požadujete jako dodavatel úhradu za marný výjezd technika k nám, ale zapomínáte na to, že podle telefonické i písemné dohody měl hlavně přivést tři žaluzie na zkoušku, ale nepřivezl nic. Takže jel předvést upravené žaluzie, ty ale neměl a Vy po mně chcete zaplatit výjezd.

Zbavit se odpovědnosti za kvalitu výrobků kterou sami písemně zpochybňujete se pak snažíte vyjádřením:

PRAVDĚPODOBNÁ - zdůrazňuji PRAVDĚPODOBNÁ zvýšená prašnost v objektu, která způsobuje špatný chod žaluzií???

Přitom jde o instalaci ve standartní domácnosti v rodinném domě ve kterém se minimálně třikrát týdně uklízí stíráním a vysáváním prachu a žádné stavební úpravy se zde od montáže žaluzií neprováděly.

Protože nepředpokládám, že se dokážete k reklamaci postavit tak, jak požaduji přesto, že všechny argumenty už byly z mojí strany opakovaně předloženy shrnu vše co neustále dokola opakujeme a navrhuji řešení.

Shrnutí:
U první žaluzie cca po roce praskla převodovka, dále všechny ostatní začaly přeskakovat a nebo se zablokovaly a technik to zápisem potvrdil a navrhl způsob řešení a odvezl je. Následně jste začali požadovat mojí finanční spoluúčast. Potom majitel firmy navrhl postup pro přijatelné řešení. Vůbec nic z této dohody ale nebylo splněno a spor je ze strany dodavatele zablokován.

Požadavek na konečné řešení:
Pokud přes všechny zmíněné argumenty žaluzie neopravíte podle Vámi slíbeného a mnou schváleného návrhu tak nám je do jednoho týdne vraťte. Jsou naším majetkem a jejich úpravu si zajistíme sami. Snad nám s ohledem na Vámi popsanou a dodanou kvalitu po výměně nevhodných komponentů vydrží déle než jeden rok.

Milan Bartl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2022 10:34, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

K oprávněnosti žádosti o výměnu se nemůžeme vyjádřit z výše uvedených důvodů (jde o technickou záležitost). Co se týká dalších otázek, trváme na svých předchozích vyjádřeních.

Protože v tomto směru pravděpodobně nemůže dojít ke smíru, doporučujeme spotřebiteli (v případě, že si je jistý oprávněností reklamace) využít možnosti znaleckého posudku, kterým bude zamítnutou reklamaci rozporovat (viz původní vyjádřeni).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla k závěrečnému požadavku spotřebitele vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.11.2022 15:43, před 2 lety

Dobrý den, děkujeme za informaci, ale vyčerpali jsme už všechny možnosti jak situaci objasnit, případně se se spotřebitelem rozumně dohodnout. Protože spotřebitel v minulosti všechny naše návrhy odmítl, reklamaci posuzujeme jako neoprávněnou a čekáme na další vyjádření spotřebitele. Stále jsme ochotni rozumně vstřícně jednat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.12.2022 16:31, před 2 lety


Milan Bartl

Dobrý den,

společnost uvádí, že vyčerpala všechny možnosti jak situaci objasnit, případně se se spotřebitelem rozumně dohodnout. Bohužel jejich jediná představa o dohodě je podmíněna mojí finanční spoluúčastí a na to nemůžu přistoupit protože se jedná o písemně doloženou reklamaci vadného výrobku v zákonné lhůtě. Viz reklamační list napsaný zaměstnancem společnosti při druhé reklamaci dne 24.8.2022 o kterou ve sporu primárně jde a kde se uvádí že jedna nevytahuje a ostatní přeskakují a to včetně té, která byla vyměněna z důvodu prasknutí už při první reklamaci. K druhé reklamaci ještě doplňuji že při demontáži a následném posuzování odvezených žaluzií v provozovně společnosti nebylo zjištěno kromě popsaných závad žádné znečištění a poškození. Pokud by na něco podobného padlo podezření jistě by mně s takovým zjištěním společnost obratem konfrontovala. Do třetí reklamace uplynul další měsíc.
Společnost opakovaně tvrdí, že v případě výměny převodovek za planetové půjde o jiný výrobek. To ale není pravda protože žaluzie zůstanou stále žaluziemi které se používají stejným způsobem, k ničemu jinému určené nejsou a výměnou použitých nekvalitních dílů za díly odolnější bude jen snad zajištěna předpokládaná delší životnost výrobku. To, že současné provedení není podle představ pana Svejkovského (zřejmě majitele firmy) mám také písemně potvrzené přímo od něho.
Jde zde o vadu, kterou mělo zboží už při převzetí a spočívala ve vadné konstrukci nebo použitém materiálu na výrobu a povinností prodávajícího je zajistit, aby si zboží zachovalo určité vlastnosti delší dobu po převzetí (takzvaná záruka za jakost).
Podle evropské směrnice, je životnost důležitou vlastností zboží, za kterou prodávající odpovídá. Za vadné zboží je považováno takové, které nemá životnost obvyklou pro zboží téhož druhu a jakou může spotřebitel rozumně očekávat.
Dalším důvodem k odmítání odpovědnosti za vady je nepochopitelné zjištění a zadokumentování stavební suti v boxu nejmenší žaluzie při třetí reklamaci a to dne 29.9.2022 umístěné v koupelně. K tomu opakovaně uvádím, že při demontáži "znečištěné žaluzie" jsem technika společnosti nechal pracovat samotného a to na výslovný písemný požadavek pana Svejkovského, který mně žádal o to abych já s ním nic neřešil. Je zajímavé, že na ostatních částech této žaluzie se ale žádné znečištění, případně poškození nezjistilo! Ten den mi měl podle písemného slibu pana Svejkovského technik také přivést a namontovat tři žaluzie většího formátu s planetovými převodovkami proto, abych posoudil, zda mi funkce planetových převodovek bude vyhovovat a pokud ano, že podobným způsobem upraví další tři. Bohužel nic nepřivezl a sdělil, že o podobné dohodě nemá žádné informace.
Na můj dotaz jakým způsobem by se stavební suť, která je v některých případech podle fotografie velká cca jeden centimetr mezerou která je na horní straně boxu velká cca dva milimetry do mechanizmu žaluzie mohla dostat nikdo neodpovídá. Zřejmě proto, že fyzikální zákony platí a hmota se díky gravitaci samovolně nevznáší.
Jakým způsobem se tam suť dostala nevím a opět zdůrazňuji, že v domě žádné stavební úpravy neprobíhaly. V předchozí komunikaci jsem přesto napsal, že na třetí záruční opravě netrvám a aby mi byla žaluzie vrácena ve stavu ve kterém byla odvezena. Náklady spojené s výjezdem v tento datum ale odmítám hradit, protože mám na ten den písemně přislíbeno přivezení tří žaluzií na zkoušku - viz výše.
Mezi zjištěnými závadami mezi druhou a třetí reklamací uběhl jeden měsíc a teprve po něm začíná dodavatel tvrdit, že nefunkčnost žaluzií byla způsobena naší činností.
Pro pořádek uvedu, že stavební suť byla údajně zjištěna v koupelně 29.9.2022.
Záznam z druhé reklamace je ale ze dne 24.8.2022 a jednoznačně potvrzuje, že všech šest žaluzií většího formátu vykazuje závady a to včetně té, u které byla převodovka vyměněna při reklamaci první. Každá dvojice těchto žaluzií pak je umístěna v jiné části domu a to v obývacím pokoji, jídelně a knihovně.
Z časových důvodů bych se přes hostilní přístup dodavatele rád vyhnul řešení tohoto případu soudní cestou a to i přes to, že druhou reklamaci řešíme už od 24.8.2022 a žaluzie stále nemám a jsou zadržovány v provozovně dodavatele.

Milan Bartl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2022 15:01, před 2 lety

Děkujeme stranám za reakce.

Protože v tomto případě nelze dojít ke shodě - požadavky spotřebitele a nabídka podnikatele se stále podstatně liší, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Spotřebitel se dále může obrátit na soudního znalce či mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (více informací nalezne v předchozích vyjádřeních).

V případě potřeby další právní konzultace se může obrátit na telefonickou právní poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.