Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
dne 14.10.2022 jsem zakoupil vůz Peugeot 207cc Cabrio s tím, že jsem složil 30.000 CZK v hotovosti a dohodnutou cenu 90.000 CZK splatím přes Home Credit a.s.
Začal kartou ESA Technical Control STK cena 13.500,- která se nazývá BONUS. já myslel, že je to opravdu bonus v rámci prodeje, zřejmě tedy grátis. Dodnes mě kartu nedal (že prý stačí ukázat v servisu papír o smlouvě).
Výměna vozu do 55 dnů: 2500,-
Asistenční služby UAMK 6 měsíců: 2 610,-
Brašna povinné výbavy: 599,-
ESA Key Protect 4 990,-
Kolek 800,- (žádný jsem nedostal)
3. Způsob úhrady ceny
106 000,00 Kč
Prodejní cena vozidla:
Zaplacená nedaňová záloha: 2 000,- Kč
Úhrada bezhotovostní: 28 000,- Kč
Úhrada prostřednictvím úvěru sjednaného smlouvou č. 86107657 s COFIDIS s.r.o. na částku 85 000,00 Kč.
Rekapitulace DPH Sazba DPH (%)
Hodnota plnění celkem: 800,- Kč (jakýsi kolek na přední sklo - nedostal jsem nic)
Hodnota plnění celkem: 113 600,- Kč
Hodnota plnění celkem 115 000,- Kč ( to je docela síla ! )
Úhrada hotovostní:
Ostatní prodej: 9 000,- Kč
Peugeot 207cc Cabriolet
Poněvadž motor tzv.bere olej, bylo nutno dolít 3.litry motorového 5W-30 SAE (cena za litr 200,- Kč). Tak že při objemu olejové vany 3.75 litru + 0.25 litru v olejovém filtru byl určitě záměrně v motoru jen 1.litr aby mazání motoru trochu fungovalo i při nízkém tlaku oleje.
Po dolití na správnou hodnotu - 4.litry - stoupnul přirozeně mazací tlak v systému mazání motoru a ten se tímto dostává do spalování. Výsledkem je, že Peugeot začal z výfuku rádně kouřit, že by to mohlo být i na odebrání TP od vozidla. ( tyto koncepce plně funkčních motorů 1.6ccm VTi 16.V splnůjí emisní normu Euro 4. )
V mém případě by stávající hodnota výfukových plynů nesplnila ani základ pro vydání emisního osvědčení STK.
Chci odstoupit / zrušit veškeré "rádoby výhodné bonusy" , opravit výše uvedené závady na účet prodávajícího a jako kompenzaci ze strany Auto ESA uzavřít novou kupní smlouvu na částku kterou prodejce uvádí pro podnikatele ve výši 75.000,- CZK s tím, že od převzetí vozidla znovu naběhne zkušební doba 10.dnů, při nespokojenosti mohu bez jakékoliv smluvní pokuty vůz vrátím zpět prodejci. Akontaci jsem složil 30.000,- CZK a zbytek jsem ochoten řádně zaplatit v nastavených měsíčních platbách.
|
Tweet |
Chování zaměstnance:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Odstoupení od smlouvy:
Od kupní smlouvy vozidla lze odstoupit v případě, že má automobil vady, mající právní povahu, která by zabraňovala trvalému používání automobilu.
Závady se na ojetém autě po čase provozu projevit mohou. V případě, že by podnikatel o vadě věděl a úmyslně ji při prodeji zatajil v kupní smlouvě, vznikla by zde prodávajícího na své náklady opravit vadu a to do 30 dnů od přijetí reklamace, jinak se vada označí jako neodstranitelná a kupující tak má nárok na odstoupení od smlouvy. To však neplatí, pokud prodávající veškeré vady oznámil.
Reklamace:
Jak je zmíněno výše, u ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Přiměřeným reklamačním nárokem je v případě uznané reklamace dle našeho názoru sleva v rozsahu, v jakém by prodejce prodal daný vůz s uvedenou závadou.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou a toto jeho rozhodnutí je konečné, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.