Počet nahlášených stížností: | 179 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
15.10.2021 jsem koupila 2x vstupenku /1.980,-Kč/na muzikál Mamma Mia na 30.11.2021. Vzhledem ke coronaviru přeloženo na 17.9.2022. Dne 16.8.2022 poslán E-mail, že je představení zrušeno a budou peníze vracet na účet. K dnešnímu dni peníze nevrátili. Když jsem to urgovala, tak 3.10.2022 napsali, že mám peníze očekávat do dvou týdnů. Dnes jsou to už 3 týdny. Vstupenky jsem kupovala přes Ticket portál, ale tam mi bylo sděleno, že oni jsou pouze sprostředkovateli a peníze musím vymáhat u pořadatele, kterým je Vanity.
Dne 17.10.2022 jsem posílala opět e-mail, ale už ani neodpovídají.
Je to už přes rok co mají k dispozici moje peníze, ale vracet je nechtějí.
Jsem důchodkyně a 1980,- Kč jsou pro mě velké peníze.
Teď nevím co mám dělat, abych je donutila peníze vrátit.
děkuji
Táborská
2x vstupnka na muzikál Mamma Mia
Vrácení peněz na účet
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.