Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Od firmy jsem odebírala planžety na holení. Poslední zásilku jsem obdržela v květnu, 13.5.2022 jsem částku 408kč odeslala z mého účtu na jejich a pak jsem zasílání zrušila. Dnes 20.10.2022 jsem měla ve schránce další obálku s planžetami, ihned jsem jí vzala, odvezla na poštu a poslala zpět. Odpoledne jsme obdržela sms s výzvou k zaplacení 408 kč, abych se vyhnula poplatku za výzvu. Samozřejmě platit nic nehodlám, nic jsem objednáno neměla a zasílání jsem zrušila již dávno. Ráda bych se s firmou spojila a pokusila se to nějak vyřešit, bohužel ale po zrušení zasílání jsem všechny předchozí faktury vyhodila. Na nich bylo telefonní číslo a moje zákaznické číslo, bez nich ale nic nevyřeším.
Šilhavá Michaela
holicí planžety snad švýcarské
Požaduji, aby si firma udělal pořádek ve svých záznamech. Dohledala event. telef. hovor, kdy jsem zasílání rušila a vzala zpět své výhružky sms. A přestala mi samozřejmě cokoliv zasílat.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Doporučujeme spotřebiteli, aby od smlouvy odstoupil nebo ji vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaný společnosti Stander Sp. zo.o., P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00. V případě sporu bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
Vzor pro odmítnutí zasílání neobjednaného zboží nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-3501/odmitnuti-zasilani-neobjednaneho-zbozi.
Více informací ohledně neobjednaného plnění nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9704/dtest-neobjednane-plneni-od-spolecnosti.
Pokud spotřebitel opravdu nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.