Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, opakovaně jsem doporučenou písemností a prostřednictvím e-mailu požadovala od společnosti Elgas Energy s.r.o vyúčtování za rok 2021, které jsem do dnešního dne neobdržela. Požadovala jsem po uvedené společnosti úpravu záloh na elektřinu z důvodu neobývaného bytu určeného k prodeji, ve kterém nedochází k žádné spotřebě elektřiny, a to také opakovaně. Nikdo se mi neozval a společnost nekomunikuje písemně, e-mailem ani telefonicky. Ale na opožděnou platbu (ř dní) okamžitě vystaví pokutu, kterou po dalších dnech zvyšují.
Dana Vodňanská
Chlumecká 410
403 39 Chlumec
dana.vodnanska@seznam.cz
EAN 859182400403186627 Krušnohorská ul. 1567/15,Teplice
Zaslání vyúčtování za rok 2021 za spotřebu el. energie v uvedeném bytě, jelikož tam došlo k přeplatku. Dohoda s firmou na snížení záloh za elektřinu, protože v bytě nedochází k žádné spotřebě elektřiny a je určen k prodeji.
|
Tweet |
I. Nedodání vyúčtování
Reklamuje-li spotřebitel (byť i nedodané) vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
II. Vrácení přeplatku
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
II. Snížení záloh
Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze tak důvodně požadovat stejnou výši záloh v obydleném a neobydleném bytě. Spotřebitel může tedy navrhnout jejich snížení a dodavatel by měl tomuto požadavku vyhovět.
Je-li dodavatel energií nekontaktní prostřednictvím telefonu nebo e-mailu, doporučujeme jej kontaktovat doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti nebo prostřednictvím datové schránky.
Jestliže dodavatel elektřiny či plynu nevyřídí reklamaci ke spokojenosti spotřebitele nebo tak neučiní ve stanovené lhůtě, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, případně na soud.
Podání návrhu k ERÚ na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.