Společnost


Intermax AG

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61562Neoprávněně účtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2022, před 2 lety

Roman Klimeš

Znění stížnosti

Dobrý večer jednou jsem se zaregistroval u seznamky žhavé noci potvrdil poplatek abych měl výhody na určité období a od té doby mi neoprávněně odchází platby s kterými jsem nesouhlasil chi vypovědět smlouvu ESI nějaká existuje moje id je 1141730314 jméno Roman Klimeš děkuji za pomoc


Požadované řešení

Chtěl bych vypovědět smlouvu us sem jim Oto psal ale nereagují


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2022 11:13, před 2 lety

Pokud po spotřebiteli společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

V případě, že by společnost chtěla údajný dluh vymoci, rozhodnout o něm by mohl pouze soud. Dle nám dostupných informací však společnosti provozující internetové seznamky doposud po spotřebitelích údajné dluhy vymáhají pouze skrze nátlak inkasních agentur.

Sporný dluh vznikl na základě tzv. automatické prolongace. Zda bylo dané ujednání sjednáno platně může posoudit pouze soud. My můžeme pouze dodat, že ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Vzhledem k tomu, že skutkový stav známe jen ze strany spotřebitele, nemůžeme oprávněnost vymáhání hodnotit. Zároveň nejsme ani oprávněni žalovat, neboť nejsme aktivně legitimováni (to jsou poškození spotřebitelé). To by se však mohlo změnit s institutem "hromadných žalob", více lze nalézt např. zde: https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.


V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 11:32, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.