Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 7.9.2022 ještě na samotném zájezdu do Řecka - Kos hotelu Evripides Village 4* jsme podávali stížnost na ubytování a samotné služby hotelu přímo delegátovi, poté po příjezdu domů jsme doposílali ještě fotky jako důkaz a dne 5.10. nám stížnost byla zamítnuta. Chtěli jsme finanční náhradu, jelikož hotel vůbec neodpovídal očekávanému standardu, ale navíc ani informacím, co cestovní společnost měla uvedené na svém webu. V tuto chvíli tento hotel z jejich nabídky "pro jistotu" zmizel.
Objednali jsme si dovolenou pro dvě osoby plus malé dítě, což tento hotel měl být dle jejich popisu a možnostech objednání vhodný. Ovšem ve dvě hodiny ráno po příletu jsme dostali pokoj bez dětské postýlky v polorozpadlém stavu (visící dráty ze zdí, vytrhané zásuvky, díry ve zdech až ven, jiskřící spotřebiče, všude plíseň a hniloba). Druhý den nám byl pokoj sice vyměněn za trochu lepší, ale stále za nedostačující - všude plíseň včetně ledničky, rozpadlé skříně, chybějící garantované vybavení pokoje (wifi, fén), špinavá koupelna i ručníky, opět dráty ze zdí atd. Bohužel to nebylo vše - jídlo se nedalo jíst, nápoje se čepovali ze shnilých automatů, s kočárkem se nedalo zajet ani do jídelny, all inclusive fungovalo tak, že jsme naráželi na věci, které už "došly". Dále písečno-oblázková pláž neodpovídala také popisu, do vody se nedalo vlézt ani v botech, místo malých oblázku velké často špičaté kameny, člověk sám několikrát upadnul, než vlezl do vody, s dítětem v ruce to nebylo možné vůbec. Na pláži byly polámané slunečníky i lehátka, popelnice mezi nimi atd.
Na vše máme jako důkazy vlastní fotky a přišla nám odpověď, že reklamace nebyla uznána, vyjádřili se asi jen ke dvěma věcem a to že do vody doporučovali boty a že 4 hvězdy dostali od místních úřadů, tedy je to závislé na jejich mentalitě. Ale to, že lhali ve svých popiscích včetně fotek a vůbec nereflektovali realitu, nezmínili.
Hotel Evripides Village Beach, Kardamena, Kos, Řecko
Finanční kompenzace min. 50% ceny zájezdu
|
Tweet |
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "občanský zákoník"), je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.
Pro výpočet výše nároku (procentuální slevy) je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.