Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 21.10.2022 mi bylo telefonem oznámeno postoupení pohledávky od UPC DTH S.a.R.L./freeSat//pohledávka ve výši 3.552.28 Kč/, společnosti M.B.A finance s.r.o. Masarykovo nám. 1346/15, 790 01 Jeseník. Služby od spol.UPC DTH jsem využívala do roku 2012, celkem asi tří roky, všechno mám uhrazené. Nikdy mi nepřišel dopis ani upomínka o neuhrazené částce. Telefonický jsem řešila se společností UPC/Freesat/ která není schopna dluh doložit s tím, že dluh byl předán třetí straně. Nejsem si vědom žádného dluhu a žádám o zjištění, zda nejde o podvod. Děkuji.
neexistující dluh
V případě existence dluhu, žádám o jeho prokázání, samozřejmě údajný dluh 2.152Kč, navýšený o úrok 110.28Kč a náklady na vymáhání 1.290Kč považuji za neoprávněný a neprokázaný. Žádám o zaslání relevantních podkladů i o dokumentování toho, že jsem byl společností UPC prokazatelně vyrozuměn o jeho existenci.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že platná pohledávka společnosti neexistuje (tzn. že vztah byl ukončen s tím, že byly vzájemné pohledávky vypořádány), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Ohledně povahy vymáhané pohledávky dodáváme, že je-li vymáhaná pohledávka smluvní pokutou (což je velmi pravděpodobné), pak dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11 platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné (listiny, na niž spotřebitel připojuje svůj podpis).
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
Dobrý den, podklady k odkoupené pohledávce jsme panu Neduchalovi zaslali. Doporučuji po obdržení kontaktovat naši společnost a domluvit se na dalším postupu a řešení. Lukáš Richter Manažer call centra
Uzavřeno. Pohledávka zrušena.
Na základě vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme s dosažením dohody.