Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.11.2021 jsem zaplatila 2 vstupenky smsticket společnosti za koncert, který se měl uskutečnit 12.2.2022 ve 14.hod. na GREGORIAN koncert, který byl přidaný a žádný zákon č.247/2020 se na vrácení peněz za vstupenky nevztahoval!, tj. 2x 1590,-Kč, celkem dluží 3180,-Kč. Koncert se neuskutečnil! Přes veškeré urgence v průběhu měsíců, naposledy v říjnu 2022 se odvolávají na společnost FP PRO, která prý je za to zodpovědná a máme ji kontaktovat či se začít zajímat o insolvenci, což není možné. Maily se vrací nedoručené a společnost tedy nereaguje. Ani jedna!
neuskutečněný koncert GREGORIAN 12.2.2022 ve 14:00 hod. Praha - Kongresové centrum
Vrácení vyplacené částky za 2 vstupenky v hodnotě 3180,-Kč.
|
Tweet |
V tomto případě je vhodné obrátit se přímo na pořadatele, kterým je v tomto případě FP PRO, s.r.o.
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli, tak jak výše spotřebitelka navrhuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.