Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na začátku září jsme převedli všechny mobilní služby za 4 čísla k O2. Obratem během pár dní začaly na jedno z nich chodit zprávy o aktivaci služby Buzzmobi v ceně 99Kč/týden. Než jsme stihli začít řešit, jelikož jsme byli v zahraniční na dovolené, přišly tyto zprávy 4. Nic jsme si neobjednali, nikde nic neregistrovali. Potom se asi podařilo zastavit přes odhlášení v odkazu v jedné ze zpráv, nyní nechodí. Ale i přesto bychom rádi nahlásili jako nekalé jednání, protože peníze si strhli bez jakéhokoliv našeho potvrzení, rozkliknutí odkazu nebo něčeho podobného. Jednali jsme s O2 a díky ochotě pracovníka na prodejně se nám snad podaří získat 400 Kč zpět formou jejich bonusu, ale do budoucna to není řešení, pokud by se to opakovalo, nemůžou to takhle dělat každý měsíc. Proto požadujeme řešení a rádi se připojíme k hromadnému nahlášení/řešení.
přijde formou sms, automaticky si za službu naúčtují peníze, které se následně objeví ve vyúčtování u O2.
Hromadné nahlášení, případně vrácení peněz. Především zrušení této nekalé služby, aby se předešlo dalším poškozeným.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
Na žádost může operátor zablokovat tyto platby, je vhodné kontaktovat i poskytovatele služby s výpovědí (možného) závazku, které však není uznáním oprávněnosti pohledávky.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.