Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Před týdnem a dnes znovu strhnuta platba pro Mobbile za Gaming. Nemožnost zrušení údajně objednaného předplatného. Všechny pokusy končí oznámením, žádost nyní nemůžeme vyřídit, zkuste to později.
vrácení neoprávněně strhnutých 198,- Kč a okamžité zrušení údajného týdenního předplatného.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Prostřednictvím služeb třetích stran nebo také tzv. prémiových služeb lze platit za různé služby nebo je jejich prostřednictvím možné odebírat zpoplatněné služby obsahu. Zároveň platí, že tyto služby jsou vyjmuty z působnosti zákona o elektronických komunikacích a tím pádem i z rozhodovací pravomoci Českého telekomunikačního úřadu.
Český telekomunikační úřad řeší pouze případy, kdy je sporné, zda byla poskytnuta služba elektronických komunikací. Jedná se například o situaci, když má účastník za to, že Premium SMS neodeslal či neobdržel, a přesto je mu účtována. I v takovém případě je nezbytné nejprve uplatnit reklamaci vyúčtování u poskytovatele (operátora) a až v případě nevyhovění či včasného nevyřízení je možné se obrátit na Český telekomunikační úřad s návrhem na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.
V opačném případě je nezbytné se nápravy ohledně vyúčtování domáhat reklamací přímo u provozovatele služeb obsahu podanou účastníkem smlouvy a v případě neúspěchu, či v případě nespokojenosti s jejím vyřízením, je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci, která je subjektem zajišťujícím mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, popřípadě je možné podat žalobu u obecného soudu.
Dobrý den paní Kozáková, mrzí mne, že jste měla důvod k podání stížnosti.
Vámi popisovaná služba je m-platba. Jedná se o úhradu nějakého předplatného na internetu, kdy tyto služby (předplatné) na internetu nejsou provozovány přímo námi, aktivaci tak nemůžeme ovlivnit. K aktivaci může dojít i kliknutím na reklamu nebo vyskakovací banner. Můžeme vám zajistit blokaci m-plateb, aby k dalším platbám nedocházelo a vyhledat vám kontakt na poskytovatele dané m-platby pro případné řešení poplatků.
Abychom situaci mohli prověřit, potřebujeme nejen vaše telefonní číslo, ale také pro ověření datum narození nebo IČo. Budu ráda, když nás v této věci budete kontaktovat přímo přes email info@o2guru.cz, kde se s vámi na to podíváme.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.