Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránce "www.funpapir.cz" dne 9.8.2022 v ranních hodinách objednán školní batoh Topgal vč. penálu + GLS kurýr doručení do 48 h, celková kupní cena zaplacená obratem Kč 1.648,- na účet dodavatele.
Po několikero urgencích a dotazů e-mailem na termín odeslání zboží zasláno dodavateli ještě před odesláním zboží odstoupení od smlouvy (15.08.2022, v 7.11 h).
15.08.2022 v 18.20 h e-mail od dodavatele s oznámením o expedici objednávky.
16.08.2022, 12.36 h jsem znovu přeposílala e-mail s odstoupením od kupní smlouvy.
18.08.2022 SMS od dopravce ohledně doručování zásilky. Zásilku jsem ještě před rozvozem u dopravce odmítla přijmout, z důvodu již odeslaného odstoupení od smlouvy a zakoupení zboží jinde, protože se jednalo o dárek k narozeninám.
Nynější stav je takový, že nemám ani zboží ani vrácené peníze. Dodavatel nekomunikuje, telefon po 1 zazvonění spustí obsazovací tón.
Obj. 20226035 z 09.08.2022 školni batoh Topgal
Vrácení kupní ceny Kč 1.648,- na můj bankovní účet jak jsem uvedla ve formuláři pro odstoupení od smlouvy, který byl dodavateli odeslán 2x na všechny 3 e-mailové adresy.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.