Společnost


FANTAZIE - bytové doplňky, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61611Krácení kupní ceny za vrácený výrobek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2022, před 2 lety

Hana Oberthorová

Znění stížnosti

Dobrý den,
ve čtvrtek dne 13.10.2022 jsem vyzvedla z PPL Parcel Shopu rychlovarnou konvici Eva Solo (kupní cena Kč 2246,--), kterou jsem zakoupila na webu www.ifantazie.cz. Po vyzkoušení jsem zjistila, že konvice mi nevyhovuje, neboť minimální objem je ½ litr, což je nehospodárné. Konvici jsem proto prodejci vrátila přes Českou poštu v pondělí 17.10.2022. Prodejce –> firma Fantazie – bytové doplňky, s.r.o mi sdělila, že mi nevrátí plnou kupní cenu, ale pouze 50 %, protože jsem konvici používala. S tím jsem nesouhlasila a upozornila jsem prodejce, že v rámci 14ti denní zákonné lhůty na vrácení výrobku mám právo výrobek vyzkoušet a ověřit si tak jeho funkčnost. Vlastní vyzkoušení bylo provedeno jednorázově, tzn. nalila jsem do konvice vodu, přivedla do varu a vodu následně vylila.
Tímto postupem nemohlo dojít k opotřebení konvice ani k jejímu poškození, konvice nebyla použita nad míru běžného vyzkoušení, nebyl tedy důvod ke krácení vrácené částky, což jsem prodejci sdělila. Prodejce mi odpověděl, že mi přesto bude krátit kupní cenu, tentokrát o 30 %. Snažila jsem se ještě prodejci vysvětlit, že je významový rozdíl mezi slovy vyzkoušet x používat. Ten mi však oznámil, že snížení kupní ceny o 30 % je z jejich strany oprávněné a že to mám brát jako jejich konečné rozhodnutí. Následně firma vystavila a poslala dobropis na částku Kč 1572,-- (Kč 2246 – Kč 1572 = Kč 674, tj. snížení o těch 30 %).
Záverečné informace: firma nemá na svých stránkách vzorový formulář na odstoupení od smlouvy, chybí český návod k rychlovarné konvici.


Produkt

Rychlovarná konvice HVID 1l bílá, výrobce Eva Solo, kód zboží 502731E, kupní cena Kč 2246,--.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 09:40, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083

Pokud spotřebitelka pouze vyzkoušela zboží v souladu s účelem, pro který je určeno, má nárok na vrácení plné částky. Ponížení by bylo možné jen v případě poškození.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2022 17:47, před 2 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále lze využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.