Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,reklamoval jsem grafickou kartu kterou jsem kupoval u Alzy jako rozbalený produkt.Grafickou kartu jsem reklamoval protože se při delším hraní her přehřívá a způsobuje padání počítače.Na ploše ve Windows funguje normálně.Reklamace mi byla zamítnuta kvůli mechanickému poškození radiátoru.Já ale grafickou kartu nepoškodil a grafická karta s tímto poškozením funguje.Závada se nachází na takovém místě že při kontrole produktu při koupi jsem jsi nevšiml ohnutí.Velikost tohoto ohnutí je z fotek od servisního technika z Alzy tak jeden milimetr.Podle mě se jedná o skrytou vadu.Dále jsem na internetu našel testy které říkají že tato karta se hřeje už z výroby.Prosím o posouzení tohoto případu.Děkuji s pozdravem Pavel Křibík
reklamace č. ***
Dopropis
|
Tweet |
V tomto případě byl spotřebitelem zakoupen "rozbalený produkt". Při koupi použitého spotřebního zboží se prodávající může domluvit se spotřebitelem dle § 2168 Občanského zákoníku, že se lhůta pro uplatnění práva z vady zkracuje na polovinu (12 měsíců).
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a společnosti za vyjádření.
Tento případ byl ze strany naší společnosti opakovaně ověřen, přičemž pan Křibík již obdržel konečné vyjádření.
Na produktu bylo při reklamaci evidováno mechanické poškození, které není v souladu se záručními podmínkami výrobce. Nejedná se tedy o výrobní vadu, ale o poškození, které je u reklamace v přesném znění uvedeno: "Karta na mnoha místech poškozená, Ohnutá, Vrypy, Poškrábaná viz fotografie v příloze. Dále se na žádném šroubu nenachází pečeť.".
Pokud naši zákazníci obdrží zboží poškozené/nebo se známkami používání po koupi, jsou ve svém vlastním zájmu povinni nám tuto skutečnost nahlásit v co možná nejkratší době. Pokud zde nastane časová prodleva, není možné již dokázat, zda-li byl produkt poškozen z naší strany, nebo ze strany zákazníka při užívání.
Je mi líto, ale vyjádření je z naší strany neměnné. Zákazník se tedy může obrátit na jiný autorizovaný servis, nebo na soudního znalce.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den, kvůli takovým "poškozením"zamítnuta reklamace to jako vážně?To mám mít grafickou kartu v krabici aby se neohnul plíšek který se montuje k bedně aby grafická karta držela.Dále kvůli pečeti nemůžete zamítnout reklamaci.Děláte ze mě blbce!Grafickou kartu jsem reklamoval protože se přehřívá a tato karta tím trpí už z výroby podle testů na internetu!Vady které jste uvedli a kvůli kterým jste reklamaci zamítli nebrání k používání karty která pokud není v zátěži funguje normálně! Grafická karta není ohlá to je možná Váš technik! Ukažte mi jak ohnete tištěný spoj!?
Děkujeme stranám za reakce.
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti není evidentně možné dojít k dohodě stran. Spotřebitel se však může obrátit na soudního znalce, jehož posudkem může zamítnutou reklamaci rozporovat (více informací viz naše původní vyjádření).
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat, zda využije znalecký posudek a případně i o jeho výsledku.
Alza.cz=podvodníci už s Vámi nechci mít nic společného a ostatním radím to samé! Hlavně kasírovat prachy ale postavit se k problémů čelem to ne.Strčte jsi tu kartu do špic
Dobrý večer, děkuji za zprávu.
Vyjádření je z naší strany nadále neměnné a pokud bude mít pan Křibík zájem, může se obrátit pro posudek na soudního znalce. Pokud nám bude posudek zaslán, samozřejmě poté poskytneme potřebnou součinnost.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme bez dosažení dohody - to zde evidentně není možné.
Jak jsme uvedli dříve, spotřebitel může využít znalecký posudek, kterým by vyřízení reklamace mohl rozporovat.