Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#61624Neuznaná záruční oprava mobilu OnePlus 9 Pro a nekorektní návrh opravy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2022, před 2 lety

Jiří Sýkora

Znění stížnosti

Touto společností mi nebyla uznána záruka z údajného vniknutí vody do přístroje, přestože měl uvedeno IP68 a byla mi navržena bez možnosti diskuze placená oprava za 13 564,00 Kč. Na základě vyjádření dle mého zjištění neautorizovaného servisu pro OnePlus, který pro Alzu smluvně pracuje.. Podle mého názoru účelově rozhoduje o uznání záruky ve svůj prospěch a neúměrný astronomický výše uvedený zisk z opravy(neopravy). Mám podezření, že Alza, kde jsem ho zakoupil s touto společností VSP DATA účelově spolupracuje v neprospěch svých zákazníků. Neuznává záruky(předražuje opravy)a spokojená Alza pak nemusí vyměnit či vrátit zboží. Vy jako zákazník jste jste pro ní, jak to říci.... K tomuto závěru jsem dospěl náhodou, když jsem v jednom obchodním centru zahlédl nápis opravy mobilů na počkání. Tam mi ho opravili na počkání za cca 500,- Kč s uvedením, že tam bylo asi z výroby špatně dané těsnění, takže stačilo vyčistit kontakty a silikonem přetěsnit. Od té doby už spolehlivě funguje dál... bohužel někomu jinému, já jsem v tom mezičase musel pořídit jiný.(ještě podotýkám, že jsem u Alzy nakoupil mimo jiné v minulosti více jak 25 tel. a o to mi to přichází smutnější)


Produkt

Telefon OnePlus 9 Pro 12GB/256GB zelená prod.ONE0079c2 s.č.866929051939034


Požadované řešení

poskytnout slevu na nákup nového tel. ve stejné částce (13 564,00 Kč) která byla neoprávněně požadována za neuznanou záruční opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 12:18, před 2 lety

Řešení ve formě placené opravy je v případě zamítnutí reklamace možná, ovšem jedná se o smlouvu o dílo. Zmíněná částka 13 564 Kč byla nabídkou společnosti a bylo na svobodné vůli spotřebitele, zda nabídku přijme, neboť je cena ujednaná smluvně.

Dle § 1793 Občanského zákoníku platí, že zaváží-li se strany k vzájemnému plnění a je-li plnění jedné ze stran v hrubém nepoměru k tomu, co poskytla druhá strana, může zkrácená strana požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy. To neplatí, pokud se nepoměr vzájemných plnění zakládá na skutečnosti, o které druhá strana nevěděla ani vědět nemusela.

Za hrubý nepoměr se obecně považuje dvojnásobek částky obvyklé. S ohledem na rozdíl v cenách se však domníváme, že společnost nabízela jinou službu (dílo) než servis.

Stížnost je nyní přeřazena na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.10.2022 16:02, před 2 lety

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti za vyjádření.
Tento případ jsme opakovaně ověřili, přičemž k zamítnutí reklamace došlo z důvodu poškození, které není v souladu se záručními podmínkami výrobce. Přesnějí se jednalo o poškození základní desky kapalinou, přičemž placená oprava byla vyhodnocena tak, aby pokryla výměnu veškerých poškozených dílů.
Autorizovanému servisu ani naší společnosti nenáleži povinnost zjišťovat, jak k poškození došlo.
Produkt opravdu dle popisu od výrobce diposnuje voděodolností označenou: IP68, ovšem i tato voděodolnost má své limity. Například nesmí dojít k ponoření zařízení do větší hloubky než je 1,5 metru, nebo na dobu delší než 30 minut. Zařízení by také nemělo přijít do styku s tekoucí vodou, nebo proudem vody.
Je mi líto, ovšem vyřízení zůstává z naší strany neměnné a nepřijímáme tedy návrh spotřebitele: "poskytnout slevu na nákup nového tel. ve stejné částce (13 564,00 Kč)".
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2022 23:46, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.11.2022 08:18, před 2 lety


Jiří Sýkora

Podle mích informací není pravdou, že výše zmíněný servis je autorizovaný pro značku OnePlus !! a podle jejich sdělení se jednalo pouze o vyjádření a nikoli o závazné vyjádření, že došlo k poškození vinou zákazníka.(ze strany vašeho smluvního servisu pouze info o rozsahu poškození) Následná úprava v označení viníka už byl účelový akt ALZY s jediným cílem nevrátit peníze, nevyměnit, neopravit a případně vydělat 23 násobek na předražené opravě společně se svým smluvním servisem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2022 15:48, před 2 lety

Děkujeme stranám za reakce.

Jestliže se spotřebitel domníval, že reklamace nebyla vyřízena řádně (byla neoprávněně zamítnuta), mohl se před opravou telefonu obrátit na soudního znalce. Nyní již bude složité prokazovat, že společnost reklamaci zamítla neoprávněně a nabídnutá cena opravy neodpovídala skutečnosti. Zároveň platí, že cenu díla si společnost může určit sama (samozřejmě s určitými výjimkami) - viz původní vyjádření.

Protože již oprava byla provedena jinou společností (spotřebitel tak pravděpodobně nemůže prokázat pochybení společnosti) a společnost Alza.cz, a.s. s požadovaným řešením spotřebitele nesouhlasí, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Pokud by se spotřebitel domníval, že společnost postupuje v podobných případech účelově, může se obrátit na Českou obchodní inspekci s podnětem na prověření těchto služeb.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.