Společnost


Parfumerie DOUGLAS, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61625Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2022, před 2 lety

Michaela Fialova

Znění stížnosti

Dobrý den,
21.10.2022 jsem zakoupila pouzdro Giorgio Armani s parfémem a rtěnkou v balení v Douglas Chodov. Při rozbalení nového kusu doma, byl řetízek od pouzdra přetočen bez možnosti manipulovat s řetízkem (byl na pevno připevněn). Po setkání s nevstřícným personálem prodejny jsem sama navrhla reklamaci s požadavkem vrácení peněz, jelikož jsem shledala, že produkt má výrobní vadu a obchodu jako takovému již nedůvěřuji.
24.10. 2022 se mi ozvala dáma ze zmiňované prodejny, že mi produkt vyměnili, a že vlastně s mojí reklamaci nic není, že je produkt v pořádku. Dodala, že jsem pouzdro již od začátku nechtěla. Na to jsem ji odpověděla opět můj pořadavek, vrácení peněz z důvodu kazu výrobku již při výrobě. Tedy není to mé zavinění a já odstupuji od smlouvy.
Po hledání kontaktu na internetu na manazera Armani Beauty nebo někoho kompetentního jsem se nedopátrala.


Produkt

ST EOP LIM. EDITION 3614273601832


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 10:49, před 2 lety

Důležité je rozlišovat, zda zboží bylo zakoupeno distančně (tj. přes telefon, internet) či osobně na prodejně. Na kamenné prodejně má spotřebitel možnost si dané zboží vyzkoušet, prohlédnout a tedy není povinností prodejce přijmout zboží zpět (umožnit spotřebiteli odstoupit od smlouvy) anebo umožnit výměnu daného produktu, který spotřebiteli nevyhovuje.

Praxe je ale taková, že někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli. Proto spotřebitelům doporučujeme, aby si před nákupem v kamenné prodejně zjistili, zda je možné od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí či vyměnit nevhodně zakoupené zboží za jiné.

V tomto případě šlo o reklamaci zboží zakoupeného na kamenné prodejně, kdy se uplatní tzv. hierarchie nároků, která je stanovena v § 2169 občanského zákoníku. Prvotním nárokem spotřebitele je nárok na opravu věci. Pokud není oprava možná, mělo by dojít k vyřízení reklamace zasláním nové věci, pokud ani to není možné, mělo by dojít k vrácení peněz.

I když tedy bylo požadované řešení spotřebitele odstoupení od smlouvy, společnost dle zákona postupovala správně, jelikož bylo možné zboží vyměnit za jiný "bezvadný" kus. V případě, kdy by společnost umožňovala odstoupení od smlouvy při běžné reklamaci, mohlo by tím dojít k jejímu neúměrnému zkrácení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 10:30, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.