Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Mému otci přišel email od společnosti Elgas s tím,že s touto společností uzavřel na jaře smlouvu. Samozřejmě následovalo vysoké zvýšení záloh. Můj otec byl u společnosti Zelená energie, tam byla podepsána smlouva. Bohuzel tuto smlovu nemuze najit. Nema tudíž nic v ruce a spolecnost Elgas na nic nereaguje...pouze na to zda to je zaplacene. Žádnou smlouvu se společností Elgas neuzavřel. Chce přejít jinam. Je vůbec možnost,když nemá smlouvu s původní firmou a stávající firma Elagas nekomunikuje?
Elgas
Vypovědět smlouvu
|
Tweet |
V tomto případě došlo nejspíše ke splynutí dodavatelů (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o splynutí musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy.
Na stránkách Zelené elektřiny je toto potvrzeno následujícím oznámením: „Oznamujeme Vám, že k 1. 1. 2022 dochází ke sloučení Vašeho dodavatele elektřiny/plynu Zelená elektřina s. r. o. se společností Elgas Energy s. r. o. Veškeré Vaše smluvní náležitosti budou od tohoto data vyřizovány pod hlavičkou dodavatele Elgas Energy s. r. o., kam Vaše odběrná místa plynule přecházejí.“
Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Skutečnost, že spotřebitel nemá původní smlouvu u sebe fyzicky, by vypovězení smlouvy nemělo bránit, jelikož podnikatel by měl mít smlouvu u sebe také, jelikož na základě ní má právo po spotřebiteli požadovat určité plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.