Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#61643Nemožnost vrátit zboží (žehličku na vlasy) z hygienických důvodů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2022, před 2 lety

Katrřina Dolejšová

Znění stížnosti

Dobrý den,

Na e-shopu Alza.cz jsem si objednala žehličku na vlasy (Žehlička na vlasy Remington S9100B PROluxe Midnight Edt Straight). Jednalo se o dárek. Obdarovaná dostala od někoho jiného také žehličku a po rozbalení a prohlédnutí si vybrala tu druhou. Žehlička nebyla použita a byla vrácena do 14-ti dnů.

Od Alzy mi přišel mail, že „reklamaci“ zamítli z důvodu, že zboží nesplňuje základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání k servisnímu zásahu.

Následovala série emailů. Bylo mi tvrzeno, že jsem porušila „pečeť“ uzavřeného obalu zaručující hygienickou nezávadnost (ve skutečnosti se jedná o malý kulatý kousek izolepy, který se nachází téměř na jakémkoli zboží doručovaném v krabici). Dále mi bylo tvrzeno, že zboží nelze kvůli porušení této kulaté nálepky nelze znovu uvést do prodeje atd.

S tímto stanoviskem Alzy nesouhlasím a ráda bych Vás požádala o Váš názor a pomoc.

Domnívám se, že můj případ je velmi podobný této již vyřešené stížnosti:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/50978/nemoznost-vratit-zbozi-z-hygienickych-duvodu

Děkuji


Produkt

Žehlička na vlasy Remington S9100B PROluxe Midnight Edt Straight


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 11:14, před 2 lety

Jak již bylo uvedeno v podobných stížnostech:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Občanský zákoník v § 1820 odst. 1 písm. f) přímo ukládá prodejci povinnost informovat spotřebitele o této možnosti včetně informace o postupu pro uplatnění tohoto práva, jakož i poskytnutí formuláře pro odstoupení od smlouvy, jehož náležitosti stanoví prováděcí předpis. Nesplní-li prodejce povinnost dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku, může spotřebitel odstoupit od smlouvy do jednoho roku a 14 dnů od převzetí zboží.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně. Česká obchodní inspekce jako příklady takových výjimek z práva na odstoupení z hygienických důvodů uvádí např. balené potraviny nebo zubní kartáček.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.10.2022 16:00, před 2 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a společnosti za vyjádření.
Tento případ jsem znovu ověřila, přičemž eviduji, že spotřebitelku jsme již o způsobu vyřízení opakovaně kontaktovali.
Zákazníci (fyzické osoby), mají nárok odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od koupi, vyjímku však tvoří hygienické produkty, u kterých je vrácení možné pouze v případě, že nedošlo k poručení obalu s ochrannou pečetí. Stav produktu byl v tomto případě uveden v přesném znění: "Rozbalená krabice - přeříznutá pečeť na krabici. Na kulmě jsu drobné mastné nečistoty a stopy - zřejmě od užívání.".
Je mi líto, ovšem vyřízení zůstává z naší strany neměnné.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2022 17:07, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.11.2022 16:30, před 2 lety


Katrřina Dolejšová

Vzhledem k tomu, že Alza ani na základě vyjádření dTestu nezměnila svůj postoj, bylo prostřednoictvím ČOI zahájeno mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Dnes mi od Alzy přišel dobropis a paníze by mi měly být vráceny na účet. Záležitost tedy byla vyřešena a velmi děkuji dTestu za pomoc!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.11.2022 19:52, před 2 lety

Dobrý den, na základě vyjádření od paní Dolejšové, Vás prosím o uzavření sporu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.12.2022 10:08, před 2 lety


Katrřina Dolejšová

Hodnocení:

Komentář: Alza opakovaně odmítla záležitost řešit a stanovisko změnila ža na základě mé spoluprce s ČOI. Své "neoblomné" stanovisko změnila bez jakéhokoli komentáře.