Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dodané zboží neodpovídá popisu, není značky PIXEL, nemá antény (bez funkce22 antén), zboží má jinou, bohužel nižší cenu...
Po vyvolání sporu (reklamace ze dne 4.7.2022) bylo dne 12.8.20 dosaženo Aliexpressem řešení: vrácení zboží/vrácení peněz.
Zboží bylo vráceno dne 18.8.2022 v 10,11 prostřednictví Česé pošty (služba návrat zdarma Aliexpress). Do dnešního dne peníze vráceny nebyly přes opakované urgence prodejce Pixlink global store. Prodejce sice deklaruje ochotu peníze vrátit, ale stále se vymlouvá na pomalou dopravu (poslední zpráva 10.10.2022) že bude po dodání upozorněn skladem atd.
ALIEXPRESS přitom slibuje vrácení do 15ti dnů...
Objednávka č: *** ze dne 22.6.2022 Vráceno: 18.8.2022
Adresát dle služby Návrat zdarma: DD-YUYQNGHe, Alfonsstrase 34, 5270 Aachen, Germany
Zásilka č.***
Sledovací č.***
Zákazník č.***
Objednané zboží: bezdrátový wifi router zn.PIXEL 1200 Mb/s v ceně 26,35US/636,12Kč (model již prodejce nenabízí)
Prosím o urychlené vácení zaplacené částky 26,35US/636,12Kč
|
Tweet |
Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Prodávajícím je v tomto případě společnost sídlící v Číně, tedy může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.
Obecně platí, že od oznámení odstoupení od smlouvy prodávající musí vrátit veškeré finanční prostředky do 14 dní.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.