Společnost


ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61658Neuznáno právo na vrácení zboží objednané z eshopu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2022, před 2 lety

Lenka Padrtková

Znění stížnosti

Dne 14.10. 2022 jsem si na pobočce lékarny vyzvedla objednané zboží z eshopu. Jednalo se o kompresorový inhalátor Omron. Po prohlédnutí zboží jsem zjistila, že mi výrobek nevyhovuje a rozhodla jsem se odstoupit od smlouvy. Odeslala jsem tedy mail ohledně postupu a bylo mi sděleno, že mám zboží doručit na pobočku lékárny. To jsem dne 17.10. učinila. Dne 25.10. mi byl doručen mail, že dle všeobecných podmínek nelze od smlouvy odstoupit, protože se jedná o zdravotnický prostředek. S tímto postupem nesouhlasím. Na webu eshopu není u tohoto výrobku upozornění, že nelze vrátit.


Produkt

Omron C803 Kompresorový inhalátor


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 12:39, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2022 15:27, před 2 lety

Spotřebitelka nás informovala, že byla stížnost vyřešena dohodou stran. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.