Společnost


Servis AUTO OPAT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61667Neuznaná reklamace závady na osobním automobilu a neoprávněné vymáhání nákladů spojené s neuznanou reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2022, před 2 lety

Petra Zverková

Znění stížnosti

Dne 01.10.2022 jsem zakoupila u výše uvedeného prodejce ojetých automobilů osobní vůz zn. Škoda Karoq. Automobilem jsem najela cca 400 km před projevením závady.
Dne 12.10. 2022 se při cestě do práce auto uvedlo do nouzového stavu, začala blikat kontrolka motoru.
Autem jsem dojela na nejbližší odstavnou plochu a zastavila. Po nějaké chvíli jsem auto opět nastartovala. Při cestě domů se situace opakovala.
Dojela jsem autem do servisu, kde mi servisní technik na diagnostice identifikoval závadu a odkázal mě na prodejce, ať uvedenou závadu odstraní.
Prodejce jsem kontaktovala tentýž den, po zaslání fotografií neporušených kabelů mi byl nabídnutý odtah na jejich pobočku do servisu.
Při odtahu mi byl předán k podpisu reklamační protokol, na kterém je uvedeno, že v případě neoprávněné reklamace mi mohou být účtovány náklady spojené s odtahem. Auto bylo s mým souhlasem v servisu testováno, závada se za celou dobu testování neprojevila.
Dnes, 25.10.2022 , prodejce uzavřel reklamaci s tím, at si auto přijedu vyzvednout, reklamaci zamítl a žádá po mě zaplacení odtahu do servisu v ceně 8.000,- Kč.
Neuznání reklamace rozporuji, rozporuji i vystavení fakturace na odtah, v následující komunikaci mě upozorňují na možnost pokuty 5.000,- Kč za neoprávněnou reklamaci.
Odkazuji se na zákon o ochraně spotřebitele, kde je uvedeno, že projeví-li se závada do 6 měsíců od data nákupu, je to jako by prodejce prodával zboží již s vadou.
Neřeším ani tak závadu jako takovou, klidně se mohlo stát že závadu odstranili a je pro ně jednodušší reklamaci zamítnout a nepřiznat závadu, než závadu přiznat, opravit a přijít o profit na odtahu. Nejsem ochotna platit za odtah, pokud by auto spadlo opět do nouzového režimu v době přejezdu do servisu ( je to od nás cca 150 km)
a já jsem tím auto dál poškodila, reklamace by nebyla uznána vůbec.
Prosím o pomoc jak dál postupovat.


Produkt

Osobní automobil Škoda Karoq,


Požadované řešení

Rozporuji reklamaci jako takovou, na základě zákona o ochraně spotřebitele, který říká, že pokud se na výrobku projevila vada do 6ti měsíců od prodeje, je to jako by prodejce zboží již s vadou prodával. To , že se při testování vada neprojevila, neznamená, že auto závadu nemá. Zároveň jsem rozporovala u prodejce fakturu na vynaložené náklady za odtah ve výši 8 tisíc, které mi chtějí naúčtovat z důvodu zamítnuté reklamace. Kdybych s autem jela k nim do servisu, které je vzdálené 150 km , s autem které padá do nouzového stavu, nejspíš bych auto ještě víc poškodila. Prodejce samozřejmě tvrdí, že auto je zcela v pořádku. Požadované řešení pro mě je takové, at tedy reklamaci uzavřou klidně jako neuznanou , protože pokud to neopravili bez mého vědomí, tak se závada musí projevit znovu a budeme stejnou věc řešit opakovaně. A dále nesouhlasím s uhrazením fakturace za odtah, neboť mohli navrhnout jiné řešení reklamace, což nenabídli.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 15:59, před 2 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen. Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Dále je možné se obrátit na soudního znalce. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K pokutě 5000 Kč:
Společnost si dle zákona za neoprávněnou reklamaci nemůže nic naúčtovat. Nelze tedy v případě reklamace po spotřebiteli požadovat pokutu.

K zaplacení odtahu:
V případě uznání reklamace má spotřebitel nárok i na zaplacení účelně vynaložených nákladů reklamace. V tomto případě by se jednalo o odtah. Protože však reklamace byla zamítnuta, jdou tyto náklady na účet spotřebitele, o čemž musí být řádně poučen. Ovšem částka za odtah musí být přiměřená poskytnuté službě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 11:13, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.