Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, krátce po převzení zboží byla pilka ihned vyskoušená. Zjistil jsem její nefunkčnost/ byla krátce v provozu, a pak přestala zapínat. pilku jsem hned vrátil a odeslal na uvedenou firmu a žádal jsem o vracení peněz za uvedené zboží s popisem o jejím špatném provozu.Později asi za měsíc jsem vyplnil dotazník /doklad/, kde žádali vyjádření důvodu vracení ruční pilky. delší dobu se nic nedělo a nikdo se neozval zopakoval jsem vyplnění dokumentu znovu s uvedením bankovního spojení, kde mají peníze odeslat. Stále čekám a nikdo se neozval.Přitom vše bylo ignorováno, v nabídce je uvedeno možnost vracení pilky do 14 dnů.a k tomu jsem si přikoupil profesionální brusku na řetězové pily BRENCHEX,kterou jsem dostal jako dárek před nedávnem. Po vyskoušení bylo zjištěno, že je také nefukční, proto jí také vracím zpět. Vzhedem k tomu, že se moje stížnost neřeší, předavám záležitost k prošetření České obchodní inspekci.
nevyhovuje provozu
Neprodávat
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.