Společnost


Delta Division s.r.o.

Počet nahlášených stížností:231
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61680Nedodané zboží - eshop Rivalenti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
26.10.2022, před 2 lety

Petr Valdman

Znění stížnosti

Dne 29.8. jsme si objednal zboží dle inzerátu "skladem", a uhradil 357 Kč. V potvrzení objednávky bylo uvedeno následující:

Doba dodání se pohybuje v rozmezí 5 - 40 prac. dní z důvodu, že zboží, které prodáváme, je naprosto jedinečné a za velmi výhodnou cenu. Pouze ve velmi malém procentu případů se může dodací doba prodloužit na 60 prac. dní. Zboží Vám dodávají nejlepší zahraniční dodavatelé z celého světa, kteří nabízejí prémiový výběr v ČR nedostupných a kvalitních produktů.

Opakovaně jsem urgoval dodání, odpovědi pouze "automat" ve smyslu:

"Vaše zásilka je na cestě k Vám. Dodací doba je v rozmezí 10-40 pracovních dní. 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání. Prodejce si vyhrazuje právo v ojedinělých případech u 0.3% zásilek (objednávek) jako je například akutní a neočekávaný problém s logistikou, svátek v Asii, ukončení provozu továrny která zboží vyráběla, či v případě změn zákonů prodloužit dodací lhůtu."

Dnes 26.10. jsem požádal o vrácení peněz, odpověď následující:
Potvrzením objednávky jste souhlasil/a s tím, že po jejím uhrazení již zrušit nejde. ( Zákazník tedy souhlasí s tím, že pokud si objednávkou není jistý, tak se zaplacením objednávky vyčká do chvíle než si ověří, že danou objednávku opravdu chce uskutečnit)
Vzhledem ke konceptu naší platformy je objednávka, která byla uhrazena okamžitě odeslána dodavateli, který jí potvrdí a začne ihned pracovat na jejím odeslání. Pokud by to tak nebylo, mohli bychom Vám vrátit peníze na účet.
V tomto případě to bohužel není možné, moc nás to mrzí. Zásilka Vám dorazí ve stanovené lhůtě, tak jak jste si objednal/a a souhlasil/a s obchodními podmínkami.

S tímto postupem se nemohu ztotožnit.


Požadované řešení

Vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 14:56, před 2 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Prodávajícím je v tomto vztahu společnost Delta Division s.r.o., bez ohledu na překvapivá ustanovení jejích obchodních podmínek, v kterých společnost deklaruje opak (§ 1753 občanského zákoníku ve spojení s rozhodovací činností ADR České obchodní inspekce).

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Delta Division s.r.o., Milady Horákové 382/75, 170 00 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, si daný e-shop prověřit na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 12:14, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.