Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61682Zrušení vlakového spoje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.10.2022, před 2 lety

Renata Černá

Znění stížnosti

Dobrý den, 24.10.2022 jsem chtěla cestovat z stanice Novosedely na Moravě do stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Spoj měl vyjet ze stanice Novosedly na Moravě v 16:15 hod. V 16:20 nás výpravčí informoval, že vlak nepojede, má prý poruchu a stojí ve stanici Mikulov na Moravě. Pojede prý další spoj v 17:15. Dobře, to sed á pochopit. Ale druhý den, 25.10 2022 se situace opakovala ( naprosto stejné sdělení paní výpravčí) jen o hodinu dříve , v 15:15. Jezdím denně, zpoždění 5-15 minut už neřešíme, to je standard. Přece není možné takhle cestující omezovat !!! Vám je to jedno, ale většina z nás má nějaké povinnosti, které musí plnit a hodina zpoždění není jen tak. O strojovém parku, který jezdí na trase Břeclav- Znojmo by se dlouho diskutovat. Takhle staré vlaky už nejezdí asi nikde v republice- v zimě se v některých vagónech netopí, v létě celkem spolehlivě. Často se v zimě stane, že musíme přestoupit do jiného vagónu, protože se z topení kouří a smrdí nafta. Je mi líto i průvodčích, kteří jsou většinou velmi milí, že musí pracovat v takových podmínkách.


Požadované řešení

Je nějaká šance, že se něco změní? Děkuji za odpověď. Renata Černá


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2022 15:23, před 2 lety

Na svých webových stránkách společnost uvádí, že v případě zpoždění vlaku 30 a více minut z nástupní stanice spotřebitele, se může spotřebitel rozhodnout nevyužít služeb společnosti a zrušit tak svou již zaplacenou jízdenku. Spotřebiteli následně bude navrácena celá částka zaplaceného jízdného. Stejně je tomu tak i v případě, kdy je zpoždění vlaku menší než 30 minut, ale je zřejmé, že do cílové stanice spotřebitel dorazí se zpožděním 60 a více minut (např. z důvodu ujetí přípoje v přestupní stanici nebo mimořádné události na trati).

Více informací ohledně vrácení a výměny jízdenky nalezne spotřebitel zde: https://www.cd.cz/info/aktuality/-28965/.

Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky či webového formuláře.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.