Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26.01.2013 jsem koupila kabát v obchodě Onvi & Onavi . Hned po zakoupení v únoru 2013 u kabátu vypadl druk. 16.02.2013 jsem odevzdala zboží na reklamaci. Po nějaké době cca 14 dní mi vrátili opravený kabát. Mezi tím jsem kabát skoro nenosila o čem svědčí jeho zachovaly stav.V lednu 2015 nastal stejný problém se zapínáním a jsem musela znovu kabát odnést do obchodu Onvi & Onavi na reklamaci. Nebylo snadné přesvědčit personál,že opravdu mám nárok na opravu a tak 16.01.2015 se mi podařilo odevzdat kabát do opravy. Kabát jsem vyzvedla 19.02.2015 a hned po týdnu mi znova vypadl ten samý druk. 02.03.2015 jsem byla u prodejce, moje žádost o vracení peněz byla razantně odmítnuta. Dle míněni personálu mám po záruce a mám smůlu. Já se však domnívám, že mi prodali nekvalitní zboží ( o čemž předem věděli) a že tato závada mi neumožňuje kabát nosit. Prosím o právní rádu zda mám právo nárokovat vracení kupní ceny či nikoliv. Předem děkuji.
plášť Laurel 57068 vel.36 béžové barv
Vracení kupní ceny
|
Tweet |
Záruční doba u spotřebního zboží činí 24 měsíců a běží od převzetí zboží. Pokud by bylo zboží reklamováno, lhůta se prodlouží o dobu vyřizování reklamace (§ 627 odst. 1 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb.). Jestliže navíc reklamace byla vyřízena s tím, že věc byla opravena, ale ve skutečnosti vada přetrvává, mohl by spotřebitel namítat, že původní reklamace nebyla vyřízena řádně, a trvat na řádném vyřízení.
Právo na na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit spotřebiteli vznikne v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě (alespoň třikrát) nebo pro větší počet vad. Vady musí spotřebitel reklamovat u prodávajícího a jejich existence musí být prodávajícím v reklamačním řízení uznána.
Jinak má ohledně odstranitelné vady spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může spotřebitel požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může spotřebitel žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.