Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Jalo klient Monety a uzivatel jejich mobilniho bankovnictvi me sokoval novy pozadavek na odsouhlaseni pristupu banky do vsech aplikaci telefonu "pro "software treti strany do vsevh aplikaci a to i v dobe nepouzivani aplikace vc. IP adresy". Neni jine cesty, jak se dostat do meho bankvnictvi, nez tento pozadavek odsouhlasit. Soucasne se nelze prihlasit ani do internetoveho bankovnictvi pres prohlizec v pc, kdy banka zablokuje pristup a odkaze na nasteveni noveho hesla v aplikaci mobilniho bankovnictvi... Je legalni, aby tak banka prinutila klienta akceptovat podminky, ktere se jevi nezakonnymi? Navstivil jsem pobocku, pry to musim odsouhlasit a pokud nechci, muzu k jine bance.
Nabidnuti volby povoleni k pritupu do celeho mobilu klienta a zpristupneni aplikace.
|
Tweet |
Podle našeho názoru by se mohlo jednat o nepřiměřené smluvní ujednání, jelikož nevidíme důvod, proč by měl být povolen přístup do všech aplikací spotřebitele. Jiné orgány jako např. ČOI však mohou být jiného názoru.
V případě, že by se o nepřiměřené smluvní ujednání jednalo, mohl by spotřebitel namítat neúčinnost tohoto ujednání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.