Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
1.) Pracovnice na Vašem call centru byla drzá, aby mi někdo řekl, že tomu nerozumím a následně mi zavěsil telefon je snad špatný vtip.
2.) Nedostatečné značení Vašich zvláštních podmínek ohledně storna a vrácení peněz, který souvisí s Vašim Smile Clubem.
3.) Koupila jsem dvě jízdenky, zaplatila kartou. Jízdenky jsem musela stornovat kvůli nemoci dcery, bohužel k mému nemilému překvapení jsem nedostala peníze zpět na kartu, ale kredity, které možná nikdy nevyužiju, protože prakticky necestuju.
4.) Dle Občanského zákoníku se domnívám, že jste zkrátka povinni nabízet možnost, jak chce zákazník peníze vrátit. A aby to bylo úplně správně, peníze by měly jít vždy tím směrem, ze kterého přišly, možnost převést na kredity by měla by svobodná volba, dle úvahy jednotlivce.
5.) Po opravdu drzém tel.hovoru s pracovnicí Leo Express a hloupém neochotném přístupu jejího kolegy na chatu a následném přečtení stížností na tomto portále, jsem podala stížnost na Českou obchodní inspekci.
6.) A teď mi vraťte těch mých 541 Kč na mou kartu. Děkuji.
vrácení platby 541 Kč
|
Tweet |
Příslušné ustanovení smluvních podmínek přepravce se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebitelce neúčinné. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitelky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak již dle popisu učinila. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Tinková, k Vašim bodům jednotlivě: 1) pracovnice našeho zákaznického centra Vám měla snahu opakovaně vysvětlit, že postupuje podle smluvních přepravních podmínek i podle podmínek Smile Clubu, a že není v její kompetenci podmínky měnit. Jelikož hovor nikam nevedl, upozornila Vás, že Vám již více nepomůže, a pokud s podmínkami nesouhlasíte, musíte se obrátit emailem na reklamační oddělení, na to Vás informovala, že hovor ukončí a rozloučila se s Vámi. 2) V přepravních podmínkách je uvedeno v bodě 2.2 Formy vrácení jízdného: (4) Do leo kreditů je možné vracet jízdné pouze uživatelům, kteří mají založený účet ve věrnostním programu Smile Club. (5) Jízdenky nakoupené za leo kredity je možné vrátit pouze do leo kreditů. Vaše objednávka 22149-56932-88261, která je předmětem tohoto sporu byla uhrazena leo kreditem. Podmínky věrnostního programu Smile Club přes který jste si jízdenky zakoupila, a současně využila jeho výhody, když jste pro úhradu výše zmíněné objednávky uplatnila bonusové leo kredity - cashback z využité jízdenky předchozí, uvádějí: 3.1 Možnosti získání leo kreditů (5) Leo kredity je možné rovněž získat stornováním jízdenky nebo kompenzací či odměnou od Leo Express (např. jako odměnu za projeté jízdenky nebo za nakoupený catering a doplňkový prodej v rámci tohoto programu). Pokud byla jízdenka zakoupena skrze Smile Club účet, a to jakoukoliv metodou, její storno je možné pouze do leo kreditů. Leo kredity se pak zpět na bankovní účet nevrací. Jsme přesvědčeni, že naši zákazníci jsou dostatečně informováni o podmínkách storna. Oba dokumenty jsou volně k dispozici na našich webových stránkách a srozumitelným způsobem vysvětlují pravidla stornování jízdenky. 3) Vaše objednávka byla zaplacena leo kreditem, jelikož jste přes svůj zákaznický účet chtěla uplatnit bonusové leo kredity, zůstatek Vašeho Smile Club účtu, musela jste si pro jejich využití dokoupit chybějící kredit, a ten jste zaplatila kartou, nikoli objednávku, která byla následně po dobití chybějícího kreditu uhrazena leo kreditem. Jízdenky jste kupovala přes naše webové stránky pod přihlášením do Smile Clubu, v nákupním procesu platba jste si mohla vybrat způsob platby, vybrala jste si platbu kombinovanou u které je informace, že pokud chcete využít zůstatek kreditu, musíte si chybějící kredit dokoupit a storno pak proběhne pouze do leo kreditu. 4) Občanský zákoník dodržujeme a každý dokument je právně konzultován a psán právníkem. Naši cestující mají možnost volby, jakým způsobem chtějí jízdenky stornovat, protože nákup jízdenek není podmíněn členstvím ve věrnostním programu. Cestující, kteří s námi cestují nárazově tento program nevyužívají, tudíž se jim jízdenky stornují zpět na platební kartu nebo bankovní účet. Vytvoření registrace do věrnostního programu je svobodnou volbou, a pokud zákazník takovou svobodnou volbu učiní pak je srozuměn s podmínkami takového programu a vyjadřuje ochotu a svobodnou vůli se těmito podmínkami řídit. 5) Pracovníci našeho call centra postupovali správně podle výše zmíněných smluvních dokumentů, přepravních podmínek a podmínek Smile Clubu. Mrzí nás, že vyjadřujete své pohoršení nad tím, že nechtěli vyhovět Vaši žádosti tyto podmínky porušit a současně porušit i jejich pracovní povinnosti. 6) Je nám líto, ale dle výše zmíněného neshledáváme důvod, abychom Vám leo kredity převedli na bankovní účet.
Vážená společnost Leoexpress,
pracovnice Vašeho call centra mi řekla, že tomu nerozumím a ukončila hovor tím, že mě nepustila ke slovu, sice řekla na shledanou, ale zavěsila, ačkoliv já stále chtěla řešit svůj problém. Jestli je tohle Váš standardní postup komunikace se zákazníky, něco to o vás jako o firmě vypovídá.
A) Poslala jsem Vám výpověď k mému členství. Peníze, které mám na svém účtu, prosím zašlete na můj bankovní účet, který jsem Vám zaslala v mailu, případně vraťte peníze na mou kartu.
Pokud mi po zrušení mého účtu nevrátíte peníze na můj bankovní účet, podniknu další kroky. Opravdu si nepřeju, aby moje peníze, propadly Vaší firmě. Podporuju charitu, ne akciovky a sróčka.
S pozdravem.....
Se zákazníci již bylo vyřešeno přes zákaznické centrum.
Hodnocení:
Komentář: Vše narovnáno, vše v pořádku, děkuji a vážím si toho.