Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 20.8.2022 jsem bankovním převodem
posílala za letenky částku 8.476.- na účet 2058670102/2600 pod rezervačním kódem **.
Mám založený účet v aplikaci WIZZAIR.
Jméno: Marie Vitmanová.
Po týdnu mi zmizela v aplikaci rezervace letenek a tudíž jsem i bez peněz a je to už třetí měsíc a nic se neděje.
Posílam jim od té doby na 3 emailové adresy e-maily na které nereagují.Také jsem volala na jejich telefoní čísla v jejich společnosti kde si účtují 12kč na min.a také nic.Mam i faktury o zaplacení.Volala jsem i do své banky zda mi pomůžou a prý stím nemůžou nic dělat.
Prosím co mám dělat, pomůže tě mi najít nějaké řešení?
Předem děkuji za kladné vyřízení
S pozdravem
Marie Vitmanová
Chtěla by jsem vrátit zpět částku za letenky které jsem zaplatila.
|
Tweet |
Platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti, je povinna společnost vydat.
V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.