Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Včera a dnes, t.j. dne 29.a 30.10.2022, mi přišla sms od O2, že mi bude účtováno 29Kč za připojení k internetu. Internet přes mobil vůbec nepoužívám a přesto mi tyto sms chodí! Žádám vás proto aby jste mi veškeré placené služby kromě volání a sms zablokovali a zrušili! Opakuji - nepoužívam internet v mobilu. Prosím, vyřiďte moji žádost v brzké době, protože zbytečně přicházím o vlastní finance nakolik si kredit dobíjím a paušál nechci a nevyplatí se mi! Děkuji, s pozdravem Jozef!
Internet v mobilu, který vůbec nepoužívám
Vrátit popřípadě strhnuté finance zpět do kreditu
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal a které mohl využívat. Strhává-li si společnost zaplacení částky za poskytnutí určité služby, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den pane Trnovský, mrzí mne, že jste měl potřebu napsat tuto stížnost.
Abychom mohli situaci prověřit, budeme od vás potřebovat telefonní číslo a pro ověření číslo SIM karty z její zadní strany (18 místné číslo začínající na 89) nebo PUK. Údaje je možné nám zaslat na email info@o2guru.cz s odkazem na tento dTest.
Obecně mohu uvést, že k připojení může dojít např. z důvodu aktualizací telefonu a to i v případě, že se přímo k datům nepřipojujete. I pokud máte nastavené aktualizace přes WiFi nemusí toto přímo zamezit využití dat ze sítě ze 100% - například aktualizace operačního systému, protože systém sám pravidelně zjišťuje zda nebyla aktualizace vydána(nejčastěji v nočních hodinách). Pokud data nevyužíváte a nechcete využívat, vždy je doporučujeme zablokovat ze strany operátora.
Budu ráda, když nám údaje do emailu doplníte, abychom to s vámi mohli dořešit.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.