Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den,
Dne 20.10.2022, ve 20,30 jsem s f. AAA Auto, zastoupení Mladá Boleslav, uzavřel kupní smlouvu na vozidlo Škoda Superb. Cena vozidla byla 380 tis. Kč s akontací 250 tis.Kč, tj. s doplatkem 130 tis. Kč prostřednictvím úvěru se splatností 36 měsíců. Pracovnicí společnosti byl vygenerován nejideálnější finanční společnost a to Moneta auto. Podmínkou bylo využití balíčku doplňkových služeb, které byly přiúčtovány k původní hodnotě vozu ve výši 43 598 Kč. Na přehledu smlouvy jsou tyto služby rozepsány a dle prvotního vysvětlení pracovnice jsou balíčkem v rámci úvěru, což jsem pochopil, že konečná cena na smlouvě je již se započtením úvěru. K úvěru jsem dostal jen rozpis splátek bez uvedení jistiny a konečné částky Tím jsem byl uveden v omyl a bohužel smlouvu podepsal. Dále jsem zjistil, že využití doplňkových služeb není podmínkou úvěru.Dne 25.10. jsem navštívil společnost s žádosti úpravy dohody a jednorázovém splacení původního úvěru. Pracovnice, s kterou jsem smlouvu uzavřel, mi jen opakovala že doplňkové služby jsou součástí úvěru a že již více k tomu nemůže dělat.
Dne 26.10. jsem opět navštívil pobočku a již jiná pracovnice mi po dohodě (asi s manažérem obchodu)řekla, ať se zastavím v sobotu, nebo neděli a vyřešíme to. Bohužel ani 29.10. jsem se nedočkal rozřešení s tím, že už to je v kompetenci úvěrové společnosti, která firmě AAA Auto vozidlo i s doplňkovými službami již proplatila. Prý, kdybych se obrátil ještě ten den, mohla se smlouva upravit, což ale nešlo, podepsal jsem ve 20,30.
Tímto došlo i k navýšení konečné částky pro splacení úvěru.
Doplňkové služby/zboží ke smlouvě o prodeji vozidla.
Vrácení peněz za nepožadované doplňkové služby/zboží ve výši 43598 Kč.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaných doplňkových služeb je podmíněno poskytnutí úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Dle § 166 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele. V tomto případě byla smlouva o spotřebitelském úvěru uzavřena prostřednictvím zprostředkovatele. Dle zákona o spotřebitelském úvěru musí smlouva o zprostředkování vždy obsahovat i informaci ohledně celkové výše spotřebitelského úvěru.
V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Dle podmínek Monety závazek o spotřebitelském úvěru zaniká písemným odstoupením klienta bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy o úvěru. Klient je povinen odstoupení odeslat bance na adresu obchodního místa. Lhůta bude zachována, pokud je odstoupení odesláno bance nejpozději v poslední den lhůty. Pokud klient odstoupil, je povinen bance nejpozději do 30 dnů ode dne odeslání odstoupení zaplatit jistinu a úrok, na který by bance vznikl nárok, pokud by k odstoupení nedošlo, a to za období ode dne čerpání úvěru do dne splacení jistiny.
Jestliže však spotřebitel odstoupí od smlouvy o koupi zboží nebo poskytnutí služby, kde cena zboží nebo služby je plně nebo částečně hrazena vázaným spotřebitelským úvěrem, vázaný spotřebitelský úvěr zaniká. O této skutečnosti je spotřebitel povinen poskytovatele informovat. Zánik vázaného spotřebitelského úvěru nesmí být spojován s uplatněním jakýchkoliv sankcí ze strany poskytovatele nebo třetí osoby.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat přímo poskytovatele úvěru. Kontakty na společnost Moneta Money Bank nalezne spotřebitel zde: https://www.moneta.cz/kontakt.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
V případě, že má spotřebitel podezření na klamavou obchodní praktiku, může podat podnět České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/podatelna/).
Vážený pane Nováku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, děkuji za Vaši reakci. SPZ vozidla je ***. Od sepsání stížnosti jsem, i vzhledem k prodlení lhůty bezúročného odstoupení od smlouvy splatil celou jistinu. Dle podmínek Monety závazek o spotřebitelském úvěru zaniká písemným odstoupením klienta bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy o úvěru. Klient je povinen odstoupení odeslat bance na adresu obchodního místa, což jsem provedl a odstoupení dne 30.10.2022 odeslal. Odstoupení bylo akceptováno ke dni 31.10.2022. Odstoupením od smlouvy o koupi zboží nebo poskytnutí služby, kde cena zboží nebo služby je plně nebo částečně hrazena vázaným spotřebitelským úvěrem, vázaný spotřebitelský úvěr zanikl. O této skutečnosti jsem Vás informoval zasláním oznámení o odstoupení a vyjádření Moneta banky na Vaši pobočku v Mladé Boleslavi dne 2.11. prostřednictvím České pošty s potvrzením o dodání dne 3.11.2022. Zánik vázaného spotřebitelského úvěru nesmí být spojován s uplatněním jakýchkoliv sankcí ze strany poskytovatele nebo třetí osoby a tím i souvisejících doplňkových služeb podmiňujících přidělení úvěru. Na pobočku jsem odeslal všechny předměty mě předané v rámci doplňkových služeb.
Do dnešního dne jsem od Vaší firmy nedostal odpověď. Toto jednání na ,,schovávanou" není hodno Vaší firmě. Děkuji za odpověď na tuto věc a i odpověď na požadavek zaslaný na pobočku v Mladé Boleslavi.
V případě potřeby Vám zašlu potřebné dokumenty.
S pozdravem Libor Novák
Děkujeme za součinnost, SPZ vozu byla přesunuta do "referenčních údajů".
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se ke konkrétnímu případu mohla vyjádřit.
Vážený pane Nováku,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Mám zpětnou vazbu, že věc byla řešena a že se Vám ozývala kolegyně z právního oddělení. Předpokládám, že záležitost by měla být vyřešena. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.